Waarom zijn er US en UK only spullen?

Als iemand een reden kan bedenken waarom er spullen zijn die Amerikanen en Engelsen wel kunnen krijgen en wij Nederlanders (Duitsers, Fransen etc ook niet) niet, post die dan hier. Voorbeelden van dat soort items zijn:

- Gratis arcade game aegis wing

- Gratis arcade game doritos dash of destuction

- Website waar je micosoft points en andere dingen kan krijgen door dingen te doen op Xbox live  http://rewards.xbox.com/

- Radiozenders als Last.fm en tv zenders als Netflix

- Vele andere dingen als videos, gamerpictures en dashboard themes

Nogmaals als iemand een reden weet waarom Microsoft die landen voortrekt dan **** ik hem graag.

Mvg, Déjan/Unggoy NL

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 2 Applies to:

Hoi Déjan,

Vaak ligt het probleem aan de rechten die met zo'n product meekomen.
Bijvoorbeeld films en radio zijn niet zomaar even online te gooien, je moet rechten kopen alsmede ook zorgen dat je legaal volgens het Nederlands rechtsysteem bezig bent. Nu kent de Nederlandse wet een hoop regels waar je aan moet voldoen voor iets mag.

Nu is Dorito's Dash of Destruction wel voor ons gratis te downloaden, Aegis Wing daar in tegen niet maar dat zal ook wel weer met rechten van de fabrikant te maken hebben.

Het is inderdaad allemaal erg jammer, maar ik denk dat bureaucratie de grootste boosdoener is. Het komt wel maar dan als 'pek door een trechter'... 

Greetz

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Dash of Destruction hebben wij wel gehad, mij die is een tijd geleden volgens mij van de marketplace gehaald. De andere puntjes vind ik eigenlijk niet zo erg. Al die services die ze in de VS krijgen zou ik toch nooit gebruiken. En die rewards, ach ja ik koop mijn puntjes toch lekker goedkoop, dus daarmee kan ik ook wel zonder.

Wat ik wel jammer vind is dat Limited Editions soms niet hier in Nederland uitgebracht worden, of dat er extra's worden weggegeven bij winkels zoals Gamestop die wij hier dus niet hebben.

Sorry this didn't help.

dat over gamestop vind ik ook jammer dat ze die extra dingen er niet bij doen hier in Nederland.

maar als je omgaat rekenen van dollars naar euro's betalen wij teveel voor weinig.(in vergelijking)

in Amerika betalen ze 60 dollar voor een game dat is ongeveer 40 euro hier.

het zou wel leuker zijn als ze het gelijk trekken met wat hun hebben en wat wij hebben.

uiteindelijk betalen we voor het de zelfde service.

Sorry this didn't help.

Je kan alleen een trailer van Dash of Destuction downloaden. Soms zit ik er echt aan te denken om naar Amerika ofzo te verhuizen als ik uit huis ga omdat al die k*t regels in Nederland wel een beetje beginnen te irriteren. Niet alleen om de regels bij de games maar ook bij vele andere dingen. Kan je in Amerikaanse winkels wel games kopen als je onder de leeftijd zit?

Sorry this didn't help.

[quote user="Unggoy NL"]

Je kan alleen een trailer van Dash of Destuction downloaden. Soms zit ik er echt aan te denken om naar Amerika ofzo te verhuizen als ik uit huis ga omdat al die k*t regels in Nederland wel een beetje beginnen te irriteren. Niet alleen om de regels bij de games maar ook bij vele andere dingen. Kan je in Amerikaanse winkels wel games kopen als je onder de leeftijd zit?

[/quote]

Ja, maar dat van Dash of Destruction is wereldwijd. Verder weet ik niet over welke regels je het allemaal hebt. Als het over gamen gaat vind ik het best meevallen, dan moet je allang blij zijn dat je niet in Australie of Duitsland woont waar al het bloed uit games wordt verwijdert of games gewoonweg gebanned worden.

Sorry this didn't help.

Weet er nog een Trenched. Maar dat is omdat er in europa al een spel trench heet dus legal issues..:(

Sorry this didn't help.

@ Unggoy NL: Amerika is zo leuk nog niet. De wet daar is heel anders als in Nederland en je zal er veel moeite hebben om er aan te wennen. In Amerika is het zo dat als je geen werk hebt je ook geen geld hebt. Uitkeringen kennen ze daar niet en als jij daar als niet-Amerikaan daar komt en een bepaalde tijd geen werk hebt je terug naar je land van herkomst wordt gestuurd. Na 9/11 is dat allemaal veel strenger geworden dan het allemaal al was.

Geloof me, in Nederland hebben we het zo slecht nog niet.

Sorry this didn't help.