Video Marketplace

Is het mogelijk om een film te kopen via de VideoMarktetplace (Full HD voor ongeveer 560 pts) en hem op je harde schijf op te slaan zodat je hem wanneer je maar wilt kan terugzien? Het klinkt allemaal best logisch maar bij de meeste films staat alleen maar dat hij te huur en niet te koop en dat je hem binnen 48 uur moet kijken. Als je streamen verandert in downloaden verdwijnt het stukje tekst over het binnen 48 uur bekijken dit vindt ik een beetje een vaag verhaal dus ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.........

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 8 Applies to:

Je koopt de film ook niet je huurt hem, net zoals in een videotheek, dus is deze beperkt houdbaar....Als je heb opslaat moet je hem binnen 48 uur bekijken en met streamen moet je hem direkt bekijken.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Zodra je op de 'aankoop' knop drukt en de film is betaald van de MP, dan kan jij die film 48 uur lang zovaak kijken als je wilt.
Enkel de geanimeerde Halo film kon je daadwerkelijk echt aankopen zodat je hem (de rest van je leven) terug kon kijken.

Verder zijn alle films 48 uur te zien. Dit geld voor opslaan op de Hardeschijf, alsmede ook met streamen.
Zodra je de stream stopt, kan je 24 uur laten gewoon opnieuw kijken of verder gaan waar je gebleven was.

Het (enige) voordeel van downloaden komt om de hoek als je niet zo'n snelle internet verbinding hebt om HD te streamen en wel HD je film wilt kijken.
Nu zou je de Xbox de film over de nacht kunnen laten downloaden zodat je hem de volgende dag in volle glorie kan kijken.

Is je internet verbinding wel snel genoeg (Video Marketplace doet eerst een test voor aankoop) dan kan je hem het makkelijkste streamen!

Goed nieuws is ook dat er steeds meer films komen met Nederlandse ondertiteling!

Greetz

Sorry this didn't help.

Ok, dankjewel voor jullie hulp. Ik vindt t eerlijk gezegd te belachelijk voor woorden dat het niet echt mogelijk is om een film te kopen. En huren voor 560 MP en dan kijken binnen 48 uur is ook weer zo'n dure grap...

Sorry this didn't help.

Ik ben het met je eens dat het niet goedkoop is, echter schijnen de huurfilms bij UPC, ZIggo of welke andere profider (niet in HD) over het algemeen ook 4 tot 5 euro te kosten vor 48 uur.
Dan is ditzelfde bedrag voor een film in HD en 5.1 geluid toch best een goede deal!
SD films op Video Marketplace (Zune)  liggen volgens mij onder de Nederlandse prijzen van huur films via Digitale TV profiders.

Ook al had ik voor 2,50 euro veel sneller een film gehuurd dan nu...
Greetz

Sorry this didn't help.

Wat mij aan de Video Marktplace is opgevallen is dat veel films geen Nederlandse ondertiteling hebben. Vind dat een zware tegenvaller.

Sorry this didn't help.

Ik huur mijn films dan nog liever in de lokale videotheek,daar betaal ik voor alle films 2,95!

Dus ook voor alle Blu Ray films.

Sorry this didn't help.

[quote user="Dexter010"]

Wat mij aan de Video Marktplace is opgevallen is dat veel films geen Nederlandse ondertiteling hebben. Vind dat een zware tegenvaller.

[/quote]

En daarom heeft MS speciaal een tab gemaakt waar alle films die NL gesproken of NL zijn ondertiteld zijn gemaakt. Heb je alles bij de hand.

Verder zie ik wat onjuiste info. Vrijwel alle films kun je alleen maar huren. (Ik kan er zo geen noemen die je koopt, maar hij zit er vast tussen.)

Als je betaald hebt, krijg je twee weken de tijd om de film te bekijken. Pas nadat je 'm gestart hebt, krijg je de 48 uur om 'm nog eens te bekijken (of af te kijken als je in slaap valt).
Je kunt een film streamen (meteen starten) of downloaden. Bij downloaden kun je op 10% (oid) al beginnen met kijken. Met een beetje internetconnectie is dat dus ook binnen 5 minuten.

Ik moet zeggen dat we steeds vaker op deze manier een filmpje kijken. HD is voor mij overbodig, mijn TV is slechts 720p en ik heb een geweldig stereo systeem. 2 á 3 euro is niet veel geld voor een redelijk nieuwe film. Daar ga ik niet de deur voor uit om ze bij een winkel te kopen.
Het downloaden werkt ook altijd feiloos en de kwaliteit is altijd goed. En dat dus in vergelijking met 'andere methoden van downloaden'.

Sorry this didn't help.

@ Wulf: Heb nu al een tijd niet meer op de videomarktplace gekeken en zal dat maar weer eens snel gaan doen. Bedankt, wist niet dat ze dat hadden toegevoegd. Eindelijk weer eens iets goeds.

Sorry this didn't help.