Veel bans wegens marketplace theft

Er worden op het moment ongelooflijk veel gamertags gebanned vanwege marketplace theft.

Voor zover ik hier wat over terug kan vinden gaat het om verkochte gamertags (via E-bay etc.) en tags die achievements hebben gehaald van DLC en arcade games die ze niet hebben.

Nu heb ik een vriend die redelijk vaak bij mij komt xboxen, en die heeft dus idd ook achievements gehaald van DLC die hij nooit heeft gekocht (hij heeft zelf de game niet eens).

Zou hij nu het risico lopen ook gebanned worden? Het hele gamertag recover gebeuren is toch juist dat je overal en met iedereen kan spelen?

Het lijkt mij dat dit geen geval is van marketplace theft omdat hij de DLC niet gedownload heeft, ikzelf ook niet met mijn gamertag op zijn xbox.

Weet iemand hier het antwoord op?

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 0 Applies to:

Ja goeie vraag dat zou wel iets kunnen verklaren waarom er ineens zoveel ban's zijn, maar aan de andere kant waarom nu ineens ?

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Zover ik gelezen heb, doet MicroSoft dit soort bans in batches. Eens in het half jaar ofzo, en dan elke schuldige BAN.

Gisteravond ook even op andere fora gesnuffeld en het zijn er nogal wat deze keer (en uiteraard heeft niemand wat gedaan).

Boze vingers schreven dat dit op dit moment gepland is door MicroSoft ,met naderende release van GoW 3, BF 3, Forza 4 maar dit vind ik te ver gaan. Op deze manier zouden ze een boel nieuwe consoles verkopen.

Als ik gebanned zou worden terwijl ik zeker weet dat ik niets gedaan heb (of niet zeker weet wat ik gedaan heb), koop ik geen Xbox meer.

Ook reageerd MicroSoft niet op mails, aangezien het schijnt dat deze run vantevoren aangekondigd is met al de melding dat er zonder verdere uitleg gebanned wordt

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.