The Elder Scrolls: Skyrim

The Elder Scrolls Saga is één van de meest epische fantasie saga’s die er zijn.
Mijn eerste entree in de Elder Scroll Saga was op de originele Xbox met het spel The Elder Scrolls: Morrowind. Ja en dat heeft me verkocht aan deze Saga gewoon te episch voor woorden de vrijheid die je in deze game hebt/had was overweldigend ik heb zeker tussen de 2000 en 3500 uur in die game zitten. Zo waren er een hoop die weten nog precies hoe het toen was het was Morrowind voor Morrowind achter, we hebben het nu over 2002 dus alweer een tijdje terug.
Echt! Maanden aan een stuk alleen maar Morrowind hier en Morrowind daar niet meer normaal ik zat toen ook op een forum van Xboxworld.nl het mega grote Morrowind forum, gewoon te ziek, het was nog voor het Xbox Live tijdperk. Ondertussen bezit de game twee keer een keer de normale editie en een keer de Game of the Year Edition met zeer veel extra content waaronder “Tribunal” en “Bloodmoon”.

Anyhow tijden vervliegen en we zijn ge-evalueert naar online gaming op Xbox Live in 2002 en 2003 was dat zo’n beetje, pas met de komst van de opvolger van de Xbox de Xbox 360 kwamen er weer geruchten voor een opvolger van Morrowind genaamd “The Elsder Scrolls: Oblivion” en wat een verbetering dit was zeg gewoon een über game. Ook bij deze was er weer een hoog fantasie gehalte ondanks dat de game zelf wat serieuzer was dan Morrowind is de wereldse vrijheid is weer aanwezig, gaan en staan kunnen waar je wil. Ook bij deze game heb ik de normale versie en de GOTY Edition, alleen al voor de extra content die extra zijn zoals “Shivering Island” en “The Knight of the Nine”.
Ik heb veel plezier beleefd met Oblivion en nu is het dan ook tijd om verder te gaan met het vervolg The Elders Scrolls: Skyrim deze game welke gereleased werd op 11-11-11 heeft een hoop mensen/gamers weer versteld doen staan net zoals Oblivion dit deed na Morrowing doet Skyrim dit weer na Oblivion. Nog meer detail nog meer werkelijkheid de wereld was al mooi maar nu nog eens mooier. Vlinders die vliegen, honden lopen door de straten van dorpen en steden, kinderen spelen pesten en lachen je uit, weers invloeden zijn meesterlijk en dan natuurlijk epische draken ter grote van huizen.

De settingen (omgevingen) van elke game heeft ook zo zijn eigen identiteit, zo was Morrowind een kruising van Moerassen droge dorren bergen en vlaktes tot een plant rijke bijna sprookjes achtige omgeving. En had Oblivion meer de settingen van het Europese middel eeuwen ver verscheidene varianten. Skyrim vind ik zelf meer lijken op de Noorse mythologieën in de trant van de animatie film van Beowulf uit 2007, gewoon een pracht om te zien.

Maar The Elder Scroll saga gaat verder dan deze drie games de bedenkers/ontwikkelaars Bethesda zijn al reeds sinds 1994 met hert eerste The Elder Scrolls I: Arena, hierna werd in 1996 The Elder Scrolls II: Daggerfall uitgegeven vervolgens kwamen er twee adventures uit. De eerste hiervan was The Elder Scrolls legends Battlespire die uit kwam in 1997 deze werd op gevolgd door The Elder Scrolls Adventures: Redguard welke werd uitgegeven in 1998. Toen bleef het schijnbaar lang stil rondom de The Elder Scrolls saga en kwam in 2002 The Elder Scrolls III: Morrowind uit op de markt deze heeft een nieuwe stijl en standaard gegeven en vast gelegd aan de westerse RPG games wereldwijd.
Vervolgens kwam dan eindelijk het vervolg op Morrowind, in 2006 The Elder Scrolls IV: Oblivion met next gen grafische pracht was dit echt eyecandy opden top, deze wereld leefde nog meer dan het bij Morrowing deed. Echter het heeft tot 11-11-11 moeten duren alvorens we kennis konden maken met het ver volg op Oblivion, The Elder Scrolls V: Skyrim is het nieuwste verhaal in deze saga.

Ja er zullen weer een hoop uurtjes gaan versleten worden met deze game ondanks dat ik de game pas later wauw aanschaffen en eigenlijk alleen the GOTY wilde kopen heb ik hem gelukkig (mag ik wel zeggen) dan toch, daar ik de game gratis bij mijn nieuwe Xbox 360 slim heb gekregen (Media Markt aanbieding: Xbox 360 slim met 250 GB HDD, twee controllers, en drie games FM3, Crysis 2 en een game naar keuze, voor 244,-€ ) Dus koos ik natuurlijk voor de The Elder Scrolls: Skyrim.

Al met al ik begrijp de hype er omheen wel omdat Bethesda het gewoon ook weer waar maakt, deze meesterlijk sprookjes wereld is op een dergelijk manier weergegeven, dat het lijkt of het rechtstreeks van Lord of the Rings komt, ook kom je dingen tegen die je sterk doen denken aan de Efteling of aan Disney. Ik heb reeds een aantal uren aan deze game kunnen besteden en ik betrap me zelf er op dat ik soms gewoon stil sta om van de omgeving te genieten, op dit soort momenten vind ik het jammer dat deze game geen screen schots kan maken zoals je dat op de PC kan doen.
Maar goed het zei zo, om deze post mooi af te sluiten zal ik hieronder een aantal trailers van de The Elders Scrolls Saga games plaatsen dan zie je de vooruitgang van game tot game, dus van Arena tot Skyrim.

Trailer van The Elder Scrolls I: Arena

http://www.youtube.com/watch?v=3Qiz8e3si90

Trailer van The Elder Scrolls II: Daggerfall

http://www.youtube.com/watch?v=I_MY0ihuJZc

Trailer van The Elder Scrolls legends Battlespire

http://www.youtube.com/watch?v=PphLarzrO6M

Trailer van The Elder Scrolls Adventures: Redguard

http://www.youtube.com/watch?v=QnoiSd6QDmw

Trailer van The Elder Scrolls III: Morrowind

http://www.youtube.com/watch?v=o-awq-iMxfk

Trailer van The Elder Scrolls IV: Oblivion

http://www.youtube.com/watch?v=wOD9LDey6QI

Trailer van The Elder Scrolls V: Skyrim

http://www.youtube.com/watch?v=y-PtPmkzv-8

(Live Action Trailer)

http://www.youtube.com/watch?v=gq3VpCpg4G8&feature=relmfu

Voor meer informatie check hun officiële website  http://www.elderscrolls.com

Ik laat het hier even bij lijkt me genoeg, ik kan nog wel uren over games door gaan ha ha ha!
Maar goed al met al voor hen die de game hebben vertel eens wat jullie er van vinden.
Voor hen die de laatse nog niet hebben, wacht maar ooit komt hij maar geef hier toch je bevindingen weer van de andere “Elder Scrolls Saga” games weer.
En voor hen die hem nog niet hebben of totaal geen ervaring hebben in deze genre, probeer het eens echt het is geen koude koffie.

Tip! Voor hen die The Elder Scrolls I en II nooit hebben gespeeld deze zijn GRATIS te downloaden op de officiële site http://www.elderscrolls.com/

Chop!!

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 25 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Mooi verhaal, blij dat je zo enthousiast bent :-)

Ikzelf heb geen ervaring met Elder Scrolls, Oblivion tijdje terug geprobeert maar snap er geen hout van. Beter dat ik mijn saved game weggooi en overnieuw begin, eerste level is toch soort van tutorial.

Wat ik tot zover begreep is dat ikzelf mijn wapens en harnas moet upgraden met spullen die je onderweg vindt.

Ik heb het spel gekocht omdat ik Fable 2 uitgespeeld had, maar ze zijn toch niet echt te vergelijken. Grafisch vind ik hem wel fantastisch!

Ik heb nog een waardebon liggen, twijfel nog steeds of ik Skyrim zal halen of Saints Row 3

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Inderdaad Oblivion en Fable 2 zijn niet te vergelijken, het is zo dat wanneer je bij Oblivion een beetje de storyline volgt dan kom je een heel eind. Zo moeilijk is hij niet het gaat inderdaad wel minder snel dan Fable 2 maar zo haal je wel makkelijk 50 tot 100 uur uit deze game. Weesblij dat je Morrowind niet hoeft te spelen die was vele malen moeilijker.

Daar had je geen indicatie pijlen van waar je naar toe moest gaan.

Maar Oblivion is zeer zeker een mooie game. Ik zou zeggen begin lekker opnieuw en neem de tijd wanneer je een 2 a 4 uur verder bent zal hij je wel gaan bevallen.

Ik zeg vaker zo Fable is leuk om mee te beginnen maar Elder Scrolls is voor de echte lief hebber.

Verder is de vrijheid erg groot iets dat Fable miste.

Kijk voor de keuze tussen Skyrim en Saints Row 3 dat is een keuze die je echt zelf moet maken jij weet beter wat jou ligt.

Have fun.

Chop!!

Sorry this didn't help.

Ik heb Skyrim nu ruim een maand en vind het een heerlijke game. Erg verslavend ook :)  Ik gebruik de grote 2 handige wapens en de pijl en boog het meest.

Er is ook een Dragon Shout App maar heb die nog niet bekeken.

Sorry this didn't help.

Ik blijf mijn ogen uit kijken in deze game.

Het is en blijft een hele mooie Elder Scroll saga die Skyrim.

Ondanks dat ze hem her en der ver-noob hebben, is de game gewoon goed speelbaar.

Ik zelf kan gewoon uren rond lopen en kijken hoe de wereld leeft, wel jammer dat bijna elke wachter een oude avonturier is die ooit wel eens een pijl in zijn knie kreeg lol!

Ach ja straks weer even verder kijken hoe het staat met mijn huisjes.

Chop!!

Sorry this didn't help.

Huisjes? Verklaar je nader :P

Sorry this didn't help.

Ja kan meerdere huizen kopen in Skyrim en deze bewonen, zelfs trouwen en dan gaat je vrouw/man ligt er aan wat je speelt een zaak beginnen in je huis en kan je elke dag geld op halen best cool.

Dus in meedere steden huizen en vrouwen nemen mmhhuuaaa ha ha ha beetje Fable achtig lol!

Chop!!

Sorry this didn't help.

Thanks voor deze info. Nu wordt het zeker Skyrim!!!

Sorry this didn't help.

Ok had dat dan gezegt dan had ik dit eerder vermeld lol!

Let wel!

Het spel Skyrim is niet zo makkelijk als Fable maar ik zeg je neem de tijd dan komt het goed.

Plus forums genoeg om vragen te stellen lijkt me zo.

Ik zou zeggen have fun en als je vragen hebt gewoon stellen.

Chop!!

Sorry this didn't help.

Oww is dat het... Ik ben getrouwd met die griet uit Riverwood :P Ze geeft geld en maakt eten, wat wil je nog meer?

Wel tijd voor een patch vanwege het draken probleempje, ze vliegen soms achteruit en/of zijn niet dood te krijgen. Ik kan hierdoor een missie niet completen en degene die me de opdracht gegeven heeft loopt nu altijd met me mee.

Sorry this didn't help.

Sorry this didn't help.