Sony 3D Visor

Sorry voor de tekst keuze in al de titel, maar naast dat Sony natuurlijk de grootste concurrent is maken ze ook nog velen andere producten.

1 product die mij bijzonder opviel, en ook bijzonder aansprak was de Sony 3D Visor.
Ik breng jullie graag even op de hoogte!

Iedereen kent de Virtual Reality brillen wel die op je je hoofd kan zetten, of een cinematische bril met daarin 2 kleine schermpjes die (omdat ze zo dicht bij je oog zitten) enorm groot aan doen. Ik had al eens lang geleden gekeken naar dit soort technieken, toen was het nog prut.
Maar goed, we zijn nu ook alweer 8 jaar verder. Sony heeft nu zijn 3D Visor Bril gepresenteerd.
De schermen zijn beide in High Definition Full HD. Daarnaast volledig 3D ondersteund.
Zodra je hem opzet lijkt het net alsof je naar een iMax film zit te kijken in 3D.
Het schermformaat is (in verhouding tot de afstand van je oog) 750"!
Ingebouwd zitten 2 koptelefoon-speakers, die met Sony's nieuwste techniek 5.1 surround produceren. 

http://www.youtube.com/watch?v=ek9_5fgt7VQ

Nadeel is dat je je film enkel alleen kan kijken, of een 2de visor moet aanschaffen.
Elke visor komt met een apart kastje die het signaal naar de visor regelt.
Doordat stereoscopische signalen naar elk scherm apart worden verzonden heb je nooit last van 'cross talk'.

Het idee is heel erg vet, hij gaat in November in productie in Japan, voor zo'n 60.000 Yen dacht ik uit mijn hoofd. (785 Dollar)
Dat is dus niet goedkoop,  maar als het écht zo vet wordt als dat ik hoop, zeker de investering waard!

Dit is de techniek van de toekomst, en ook al is met misschien niet uiterst comfortabel, daar wordt nog wel aan gewerkt...

Bij deze iedereen weer op de hoogte!  ;-)
Greetz 

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 1 Applies to:

Ik hen hem besteld .. kost in NL 800 euro :)

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Meen je niet?! Wat vet....
Waar is dat je al gelukt? (ik zal ook wel ff Google search doen)

Wanneer krijg jij hem binnen?

Greetz 

Sorry this didn't help.

gewoon sony online .. hij wordt in december verwacht

Sorry this didn't help.

Super vet!
Ik heb mij alvorens hem te bestellen keurig nagecheckt en de reactie's zijn allen vol lof!
Beeldkwaliteit (ook al niet 1080p) is subliem, response tijd 0,01 seconden. Perfecte helderheid ook bij 3D.
Nog nooit was een film/game/etc zó immersive, misschien zelfs wel te, zei één journalist.
Nu kan té immersive voor mij niet... Maar nooit meer cross-talk, optimaal van je 3D genieten, etc. etc. etc.

Voor mij genoeg reden om het te proberen en mij bij de pioniers aan te sluiten die dit apparaat als eerste omhelzen!

Enige nadeel is dus dat je maar 1 persoon gelukkig maakt met dit apparaat.
Eerst maar even kijken of ik er echt zo vrolijk van wordt, anders moet er nog maar eentje bijgekocht worden...  ;-)

De website:

http://www.sony.nl/hub/hmd-video-brillen

De naam die Sony deze bril heeft gegeven, laat nog genoeg ruimte over om een hele vervolg reeks op te maken. Logische volgende stap zou zijn 2 OLED schermpjes van 1080p. (1920x1080) en misschien worden de modellen alleen maar kleiner en lichter, tot we dit soort brillen net als een gewone bril op ons hoofd kunnen zetten...  :-)

Half december, here we come!!!
Greetz 

Sorry this didn't help.