Sociaal enz.

Beste Xboxer's
Ik heb nu ongeveer een jaar een xbox die me prima bevalt. We zijn net verhuisd dus nog online, en heb ik dit account aangemaakt. Maar waar ik het over wou hebben is dat met ouders vinden dat ik er teveel achter zit en dat ik met meer moet ontwikkelen, vaker een gesprek moet voeren(wat ik ook aardig vaak doe), vaker een boek lezen wat ik niet echt doe:P, en zeggen dat ik er minder achter moet zitten. Nou, sommige zouden dat van jullie wel kennen en andere niet. dus mij vraag is wat is jullie ervaring hiermee of hoe hebben jullie dit aangepakt, zouden jullie ook jullie leeftijd erbij willen zetten zodat ik weet hoe ik erna moet kijken.

Ik ben 15 jaar iedergeval heel erg bedankt!

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 10 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Het probleem wat jij beschrijft kan ik mijzelf wel enigszins in vinden, mijn ouders zeurden vroeger ook nog wel eens dat ik er te vaak achter zat. Dat bleek achteraf ook zeker het geval te zijn, maar daar hebben we het maar niet over. [:P]

Even voor de duidelijkheid: ik ben inmiddels 18 jaar en nu speel ik ook veel minder dan vroeger (toen ik 14 à 15 jaar was, beetje jouw leeftijd dus.) Dat ik minder ben gaan spelen heeft als voornaamste reden dat er ook andere mooie dingen te doen zijn. [;)]

Maar om nu even op je vraag terug te komen, hoe ik dit "aan zou hebben gepakt." Het was bij mij eigenlijk heel simpel, zolang mijn school (en min of meer mijn sociale leven) er niet onder te lijden hadden, vonden mijn ouders het prima als ik zo lang aan het gamen was. Ik heb mij hier gewoon aan gehouden, ik ben nu namelijk geslaagd voor VWO in 6 jaar, zonder te blijven zitten. (Moest ff beetje opscheppen, sorry daarvoor, haha [:P])

Ik heb dus geleerd dat zolang je school (en je sociale leven) er niet onder lijden, je gewoon kan blijven door gamen zoals je dat nu gewend bent. [;)]

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Ouders maken zich altijd snel zorgen als hun "kind" te lang achter de Xbox zit en teweinig in het sociale leven.
Nu ben en was ik niet echt een uitgaanstype, dus zat ik liever te gamen.

Het regeltje is eigenlijk heel simpel (in de meeste gevallen).
Zodra je oud genoeg bent om een "echte" relatie aan te gaan zal je zien dat gamen automatisch minder wordt.
Je kiest dan voor je relatie, ik game enkel als mijn vriendin er niet is. Ze gaat straks sporten dus dan kan ik weer ff 2,5 uur.
Wij werken allebij onregelmatig dus opzich hebben we zat tijd voor onze eigen dingen.
Als ik toevallig een nieuw spel heb speel ik die wel meteen, vind mijn vriendin ook best.

Toen ik 15 was (ben nu 25) maakte ik ook hele lange uren op de Xbox, toen ik 17 was werd dit enkel meer...
Ik snap het probleem van je ouders,maar je zal zien dat de tijd veel dingen oplost.
Het is natuurlijk wel gezond om af en toe een beetje zelfreflectie uit te voeren (voor zoverre dat lukt met 15 jaar) en te kijken of je jezelf nog gezond/sociaal/verantwoord bezig vind zijn.

In ieder geval veel succes, het is zeker goed dat je hier over nadenkt, het kan soms een serieus probleem zijn.
Soms is interventie (door het krijgen van een vriendin) een goede oplossing.
Maar hoe vind je die vriendin als je enkel aan het gamen bent? (Op school?, straks op je werk? etc.)

Succes! [Y]
Greetz

Sorry this didn't help.

Als ik jouw was zou ik zeker boeken gaan lezen en ook wat aan m'n Nederlands doen. Je formuleert zinnen niet goed, maakt halve zinnen en maakt spelfouten. Je ouders hebben daar dus groot gelijk in dat je er te vaak/te lang achter zit.

Zelf ken ik het natuurljik ook dat m'n ouders er wel eens wat van zeggen. Ik ben dan wel al 20. Zolang ik bij mijn ouders woon, wat overigens vast ook voor de rest zal gelden, is dat ik me aan hun regels moet houden omdat het hun huis is.

En ga sporten, meld je aan bij een voetbalclub, een tennisclub of een hockeyclub. Doe wat met je leven in plaats van heel de dag binnen zitten. Straks als je 67 bent en met pensioen kan/mag/moet kan je nog altijd heel de dag op je luie reet binnen achter het geranium zitten.

Sorry this didn't help.

Mijn sociale leven gaat absoluut voor het gamen.

De eerste (spel) computer die ik had toen ik 15/16 was (1989) was een commodore 64. Die heb ik heel lang gehad want niet alleen speelde ik spelletjes op dat ding. Dat ding was de grondlegger voor mij met programmeren van. Ik kan me zelfs nog herinneren dat op Hilversum 1 om de 14 dagen een software programma uitzond op zondag die software uit wisselde via de ether wat je dan weer thuis op een cassette recorder opnam en in laadde op de C64. Dat waren nog eens tijden. Wat daarna is gekomen qua spelcomputers is een Sega Mega Drive II, De playstation 2, en als laatste de Xbox 360. En eigenlijk voordat ik de PS2 had, speelde ik PC games.

Ik ben inmiddels 37 en speel zo nu en dan wel eens nog meestal wel in het weekeinde. Ik kom misschien voor jouw van een eerdere generatie maar in mijn tijd was het dus nog niet echt aan de orde dat gamen zo'n prioriteit heeft onder de jongeren. Ik sportte en deed aan hobby's zoals gitaar spelen, programmeren en vissen (dat vissen moet ik overigens niets meer van weten.) Maar ik vond het veel leuker om met mijn vrienden om te gaan. En als ik wil gamen vind ik dat nog steeds op de dag van vandaag meestal alleen leuker met vrienden.

Met andere woorden. Mijn tip zou zijn geef niet 100% voor het gamen. Het is een onwijs leuke tijdverdrijf maar laat het niet de hoofd element zijn van je leven. GO EXPLORE THE WORLD! zouden de Amerikanen zeggen. Er is nog zoveel te doen!

Doe wat je ouders je zeggen. Je zult ze later eeuwig dankbaar zijn dat ze je zo achter je broek aan gezeten hebben.

Sorry this didn't help.

Ik heb het mischien een beetje verkeerd overgebracht, maar ik ben ook redelijk sociaal alleen me ouders vinden het niet zo. overdag ga ik veel met vrienden om, ik tennis en voetbal ook, ik game eigenlijk alleen als ik in het weekend wakker word. En in de avond als ze dan juist vinden dat ik gezellig bij hun moet gaan zitten. en krijg ik dus dit gezeik.

@Dexter010 ik zit ook op tennis en voetbal, ik ga veel met vrienden om maar me ouders vinden dat ik zegmaar meer met hun om moet gaan snapje. het is ook weer niet zo erg dat ik de hele dag binnen zit.

ps. mn nederlands is zo slecht omdat ik in FA ben en frans toetsenbord heb en snel tik en een beetje lui ben om alles langzaam te verbeteren;p

pps. ik moet idd wel vaken een boek gaan lezen, lees er maar 5 in een jaar ofzo:P

Jemarari, Magic Mart, TSD Ruubjuh NL BEDANKT!

iemand nog tips want het is echt veel minder erg:P

Sorry this didn't help.

Ja.

Geen medelijden met jezelf hebben en gewoon naar je ouders luisteren.

Sorry this didn't help.

Misschien is het zo dat ze wat meer contact willen hebben met hun zoon, wellicht komt het op ze over dat wanneer je thuis bent je nog niet bij je ouders bent, waardoor ze vinden dat je niet sociaal bent tov je ouders.

Sorry this didn't help.

Gewoon tegen je ouder zeggen dat je tegen zakgeld verhoging best wel wat meer met ze rond wil hangen...  :-D

Greetz

Sorry this didn't help.

Ik had hetzelfde gezeur toen ik 15 was en de oorzaak was een 27mc ''bakkie''

Sorry this didn't help.

zowee...dan ben je oud hahaha

breakie break

Sorry this didn't help.