Snälla hjälp...

Har problem.... fattar inte hur jag laddar ner spel till min sons Xbox. Hur gör man? Måste jag gå in på datorn och ladda ner eller kan jag göra det direkt från konsollen. Har trådlöst närverk hemma. Min 14 åring är arg. Snälla hjälp en förvirrad mamma

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 3 Applies to:

Det kan göras både via datorn och genom marketplace på konsollen. 

Ska du göra det på konsollen så går du först in på game marketplace. Där kan du välja om du vill ladda ner demos eller köpa arkadspel eller fullversionsspel.

För fullversioner går du in på Games on demand, och väljer det spel du vill köpa. Spelen kan köpas med pengar eller microsoft points.

Oavsett vilket du väljer så har jag för mig att du måste ange ett kredit-/betalkort som betalmetod.

Ska det göras på Xbox.com så loggar du först in med den spelarprofil som ska användas på konsollen, och sen går du in under fliken Spel som hittas i den gröna listen upptill på sidan.

Även där får du välja kategori och sen är det bara att följa instruktionerna. Gör du ett köp via datorn så startar nedladdningen så fort man loggar in med den spelarprofilen på konsollen.

Jag hoppas detta kan vara till någon hjälp. Lycka till!

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Tusen tack för hjälpen. Nu laddas spelet ner och min son jublar....

Sorry this didn't help.

Ett tips: De lite äldre fullversionstitlarna (alltså inte Arcadespelen) som ligger under "Games on demand" på Marketplace är ganska dyra och man kan hitta samma spel MYCKET billigare i rea-lådorna i större matbutiker och andra affärer som säljer spel.

Tänkte att det kunde vara bra att känna till som förälder om 14-åringen hittar nåt han/hon blir sugen på där...

Sorry this didn't help.