Säkerhetsinformation

Hej, jag gick upp en morgon förra veckan och XBL poppade upp på min konsol och krävde att jag skulle fylla i information. Jag fyllde i allt tills den bad mig om att skicka en kod till min sekundära e-mail. Jag fick valet att fylla i en annan e-mail än min 10 år utdaterade och dessutom raderade konto (av Microsoft) vilket jag också gjorde. Sedan bad det mig att logga in på datorn samtidigt och hämta koden och trycka "nästa". Jag avbröt och loggade ut för jag behövde gå till jobbet och det hade tagit längre än vad jag hade väntat mig. Jag fick senare en kod från den e-mailen som jag hade skrivit in då 'men' den registrerar fortfarande en utdaterad sekundär e-mail och de berättar inte vad som kan hända om koden är fel eller utdaterad så...

MIN FRÅGA ÄR: Kan jag lägga in en kod jag fick i förra veckan utan att frukta att bli avstängd för misstänkt förfalskning eller måste jag banna mig själv i en månad för att Microsoft ska uppdatera ett utdaterat sekundärt konto som jag ändå inte kan verifiera förrän om en månad när de nya säkerhetskraven har trätt kraft i vilket fall jag riskerar att förlora ett årtionde gammalt konto med sparade filer och investerade pengar?

Detta är "bittert eller surt" för en trogen Microsoft kund som har investerat så pass mycket tid och pengar i ett konto samt de spel och konsoler som kommer till med tiden.

Jag uppskattar all hjälp och råd jag kan få!

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 1 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Tjena Arcanon!

Jag misstänker att det hela har löst sig till din fördel: forums.xbox.com/.../402456.aspx

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Löst sig som i att jag har blivit bootad från Xbox Live I en månad men visst.

Sorry this didn't help.

Tycker det är lite småjobbigt det här med att MS vill att man ska ha en mail till, har ju redan en mail bunden till kontot och en sekundär mail, nu vill dom att jag ska ha en tredje mail, jag bara hoppar över deras förfrågan jämt för jag orkar inte hålla på med högvis av olika mailar.

Sorry this didn't help.

Du behöver bara lägga till en alternativ e-post adress som är till hjälp för att autentisera dina uppgifter.

Är det via ett mail utskick som du får begäran om att lägga till alternativ e-post adress för ditt Microsoft konto?

Sorry this didn't help.

Japp, jag vet att jag kan välja mellan telefon, text eller e-mail (eller kredit-kort). Jag valde e-mail och 'Ja' i mitt fall så 'krävde' Microsoft att jag skulle verifiera allt med "alternativet" att jag inte skulle kunna spela online längre. Varje gång jag försökte hoppa över blanketten så signades jag ut. Nu är jag bannad i en månad i vilket fall. Jag kan avbryta verifieringen men det verkar inte finnas någon klar fördel med att göra det så som jag ser det.

Sorry this didn't help.

Jag skulle inte rekommendera antingen eller. Utan se till att du har lagt till alternativ e-post adress, ett mobil nummer och svar på "hemlig fråga" för ditt Microsoft konto. Dem här tre ska räcka gott och väl för att skydda ditt konto. För att skydda ditt konto ytterligare, kan du kan även aktivera två-stegs verifiering. Då loggar du istället in med ett genererat lösenord istället för lösenordet för ditt Microsoft konto.

Sorry this didn't help.

Vad jag vill verkar inte ha med saken att göra. Antingen väntar jag i en månad eller så spelar jag aldrig mer online med det kontot. Jag fick aldrig några alternativ bortom dem. Detta är inte en "Jasså, känner du så" fråga; det är ett "gör som jag säger annars får du gå hem" ultimatum. Jag kan i alla fall tacka för nu har jag god tid på mig att spela igenom The Last Of Us och samlar-utgåvan av That game Company (the Journey, Flower,Flow). I sann kundtjänst-anda avslutar jag med: Tack för visat intresse!

Sorry this didn't help.

Nej, jag får ett medelande med olika alternativ när jag startar xboxen från MS där dom frågar om jag kan ta emot medelande på min sekundära mail, och jag svarar ja men då tycker dom att jag gott kan ha en mail till eller välja säkerhetsfråga eller lämna ett mobilnummer,

.

en extra mail till vill jag inte pilla med, har ju kontomailen och en sekundär som man just autensierar uppgifter med,

varje gång man får den här förfrågan från MS så trycker jag alltid på B på handkontrollen för att komma ut ur den här ständiga förfrågan.

Sorry this didn't help.

Vad är problemet med att lägga till ett mobilnummer, som en del i autentiseringsmetoden?

Sorry this didn't help.

Nån gång får det väl räcka, först en sekundär mail, sen säkerhetsfråga, sen mobilnummer, vad kommer mer sen ?  Fingeravtryck, röstbekräftelse med Kinect,  ögonavläsning, resa till usa och hälsa på Bill Gates med uppgifter om mig själv och identifikation ?  Det räcker väl snart.

Sorry this didn't help.