RTL 4,5,7 en 8 HD word stotterend weergegeven op de XBOX 360 als media center extender.

Hoi.

Ik heb sinds kort RTL4,5,7 en8 HD via Ziggo en ik zie stotteren van het beeld (1 frame per seconden). Ik heb 1 xbox
slim en een xbox elite en beiden geven het stotteren weer. Dat is niet bij andere
HD-zenders, zoals nederland 1,2 en 3 HD en SBS6 HD, Veronica HD en Net 5 HD. Ik heb 2 zware computers aan een gigabit netwerk sitecom gaming
router II met cat 6e kabels en als ik de computer met 2 anysee's E30TC aansluit
zie ik dit probleem op beide XBOX-en. Maar als ik de andere PC aansluit met de
floppydtv DVB-C heb ik dit probleem ook. Op beide PC's werkt RTL4,5,7 en 8 HD goed maar
niet via de xboxxen. Ik heb deze probleem op meer site's gelezen,zoals: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,6568.0.html.
Dit kan geen anysee probleem zijn.

Ik heb trouwens XBOX support hier voor
gemaild en gebeld, maar ze zien dit als incident. Ze horen hier weinig problemen
van of vinden dit niet belangrijk. Ik heb ze 2 voorbeeld video's gestuurd en een
foto van een stabiele netwerkprestatie gemeten via media center. Alle
NAT-poorten zijn open.

Misschien iets waar jullie bij XBOX support ook
melding van moeten maken? Misschien willen ze er dan wat aan doen? Zomaar een
idee.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 2 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Ik denk dat je het beste uit bent op het forum van http://www.degroeneknop.nl. Bij mij zelf hier maak ik geen gebruik om TV te kijken via de Xbox Media extender en heb daar gewoon een HD kastje voor. Puur uit overweging dat ik de TV nauwelijks kan horen als de xbox aan staat. Eigenlijk kijk ik alleen films via de Media center.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Het kan ook aan de uitzendingen van de zenders liggen want bij mij is het ook zo en ik kijk niet via de xbox, maar via digitaal.

Sorry this didn't help.

Gisteren kwam de grote verrassing. Ik probeerde het eens even uit of ik de RTL HD's kon gebruiken op de xbox 360 en tot mijn grote verrassing werkte het. Het werkt niet ideaal, want zodra ik overschakel naar een RTL HD zender gaat het eerst stotteren en dan na verloop van tijd raakt het beeld bijna zwart met wat beeldfouten en begint dan pas goed te lopen zonder beeldfouten. Ook kan het soms met zwart beeld met geluid beginnen om dan goed te lopen. Dit kan soms maar een paar seconden duren tot een halve minuut. Maar we zijn in iedergeval ergens.

Ik heb 2 anysee's die gebruik maken van DVBlogic TVsource en windows 7 64 bits. Dus ik weet niet of het ook goed werkt met de gewone anysee CNO driver.

Sorry this didn't help.

Ondertussen nu 2 dagen aan het gebruiken. Het werkt nogsteeds en ben er wel blij mee. Toch een puntje van kritiek.De RTL HD zenders doet hetzelfde wat ik ook vaak zag bij National geographic HD en History HD. Namelijk dat ik als ik naar deze zenders overschakel dat ik soms weleens een halve minuut tot een minuut naar een stilstaande of stotterende beeld met 1 frame per seconden kijk met alleen geluid. Als er dan een grote beeldverandering (Scene verandering) komt gaat het weer lopen. Ook zie ik er vaak beeldstotters in als B.V. veel beweging in beeld is. Alsof hij het niet kan bijhouden. Nederland 1,2 en 3 HD en SBS6 HD, Veronica HD net5 HD, Discovery HD en Europsort HD heeft hier een stuk minder last van.

Sorry this didn't help.

Beetje raar maar wat voor Coax gebruik je? En maak je gebruik van plitters van af de bron waar de zender binnen komen?

Chop!!

Sorry this didn't help.

Hmm ik ga straks even kijken waar ik de anysee kan kopen ;) en war kan je de tweede ziggo kaart bestellen?

Sorry this didn't help.

Ik heb hier hetzelfde probleem ned 1,2,3 HD en andere HD kanalen werken prima maar de HD kanalen van RTL happeren heel erg en is niet naar te kijken, komt er nog een update voor de optionele media update..

P.s heb ergens gelezen dat RTL voledige HD wil uitzenden terwijl de Andere dit waarschijnlijk niet doen

Zou het daar mee te maken kunnen hebben

Alvast bedankt

Mvg Jeroen

Sorry this didn't help.

@sneltje. Dank je, Maar het heeft niks met de COAX te maken. Mijn signaal kwaliteit is 87% met een "broken TC packets" van 0 (Zie signal monitor op de nieuwe anysee drivers). Het is goed op de PC, maar niet op beide xboxxen. Dit probleem is ook op de andere PC met geen anysee E30TC, maar met een floppydtv DVB-C.

Het probleem is weer ondertussen terug dus heb eens met ziggo gebeld. Het probleem lag niet daar, maar ze konden wel melden dat de RTL media group een update hadden gedaan, maar dat is terug gedraaid wegens problemen met ziggo DVB-C ontvangers.

Sorry this didn't help.

zijn je xboxén bekabled of wireless?

Sorry this didn't help.

Bump4XboxLive.

Sorry this didn't help.