Problem of Live with GamerTag

Bonjour,

Je souhaite effectuer un abonnement au Xbox Live Gold de 3 mois à mon GamerTag actuel (Sierra 117) mais je n'arrive pas à m'attribuer cet abonnement.

Quand je fais "Rejoindre le Xbox Live", il veut que je me créer un nouveau GT avec une nouvelle adresse Hotmail or, je veux garder mon "Sierra 117".

Aussi, j'ai déjà eu un abonnement au Live avec un ancien GT (titvince) que j'ai récupéré sur ma console.

Auriez-vous une solution pour utiliser mon abonnement sur mon GT "Sierra 117" ?

English Traduction :

Hello,

I wish to carry out a subscription in Xbox Live Gold 3 month old in my current GamerTag (Sierra 117) but I am not able to allot this subscription.

When I make Join Xbox Live, he wants that I to create a new GamerTag with a new Hotmail address but, I want to keep my Sierra 117.

Also, I already had a subscription in Live with an old GamerTag (titvince) which I recovered on my console.

Would you have a solution to use my subscription on my GamerTag Sierra 117?

Question Info

Last updated July 5, 2018 Views 1 Applies to:

The gamertag that you have is an offline profile. It is not an actual gamertag as Sierra117 is already taken by someone else. The gamertag that you have titvince is an XBOX Live Free member, it does not have an XBOX Live Gold membership attached to it.

The name that you have for your offline profile is not the same name that you will get when you try to take that name onto XBOX Live as that name has already been taken by someone else.

French Translation:

Le gamertag que vous avez est un profil hors ligne. Ce n'est pas un gamertag réelle que Sierra117 est déjà pris par quelqu'un d'autre. Le gamertag que vous avez titvince est un membre du Xbox Live gratuit, il ne dispose pas d'un abonnement Xbox LIVE Gold qui s'y rattachent.

Le nom que vous avez pour votre profil hors ligne n'est pas le même nom que vous obtiendrez lorsque vous essayez de prendre ce nom sur Xbox Live que ce nom a déjà été prise par quelqu'un d'autre.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Merci pour votre réponse.

Alors, je peux recréer un GamerTag lié au Live en gardant mes Succès ?

English Translation :

Thank you for your answer.

Then, can I recreate GamerTag related to Live by keeping my Successes?

Sorry this didn't help.

Hey titvince! Would you mind clarifying, are you trying to promote Sierra117 or titvince to a LIVE account? The Free Member account you're using is already a LIVE account, if you want access to more features you can purchase an Xbox LIVE Gold subscription. The offline profile can easily go online by selecting Sign In for the account on your console > Connect to Xbox LIVE > Purchase Gold subscription if desired (You'll keep your achievements). If you were looking to merge accounts however that is not a possibility. Let me know if this answers your questions! :)

Sorry this didn't help.

Yep, you'd be able to do that, just follow what Miss Kleo wrote. Unfortunately you won't get Sierra 117 (as I said before it's already taken by someone else on XBOX Live online) but you can make whatever other name is available at the time :).

Let us know if you have any other questions and happy gaming to you good sir!

Translation to French:

tu serais capable de faire cela, il suffit de suivre ce que Miss Kléo écrit. Malheureusement, vous n'obtiendrez pas la Sierra 117 (comme je le disais avant qu'il ne soit déjà pris par quelqu'un d'autre sur le Xbox Live en ligne) mais vous pouvez faire quelque autre nom est disponible à l':) temps.

Faites-nous savoir si vous avez d'autres questions et de jeux heureux de vous mon bon monsieur!

Sorry this didn't help.

Thank you for your answers.

I am to create new GamerTag and I could keep my successes of Sierra 117 as I wanted:)

I thank you :)

Sorry this didn't help.