Pes vs Fifa

Om de jaarlijkse strijd weer eens te doen opwakkeren welke vd 2 gaat het voor jullie worden dit jaar? Ik heb allebei de demo's gespeeld ( PS3) en voor mij tocht weer Pes.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 13 Applies to:

euhm, geen één? [:P]

Ik zal ook beide demo's ff checken en dan kom ik wel met iets zinnigs. [;)]

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Ik ken geen PES speler die de afgelopen jaren is overgestapt naar FIFA, andersom ook niet.

De fans van "hun" serie blijven toch wel weer trouw aan hun vertrouwde voetbal game.

Sorry this didn't help.

Ik ben wel een Pes fan maar ik heb Fifa "08 en '09 en World Cup gehad maar om te zeggen dat ik overgestapt ben nee. maar misschien dat ik later Fifa erbij neem.

Sorry this didn't help.

Ik heb net beide games gespeeld. Ben zelf fifa fan :p maar pes zag er ook niet slecht uit. Ik ben er dus nog niet uit welke ik ga kopen.

Sorry this didn't help.

Altijd PES-liefhebber geweest maar na PES 2008 de overstap gemaakt naar Fifa... Heb toen tot Fifa 10 (+ World Cup editie) gespeeld en toen was ik die game eigenlijk helemaal zat.
Nu had ik me voorgenomen geen footy meer te kopen voor de huidige generatie consoles omdat er gewoon de vooruitgang in beide games zo minimaal is elk jaar dat ik de aanschaf eigenlijk niet waardig meer vind.

Beide demo's al enkele uren gespeeld heb moet ik toch zeggen dat het voetbalgevoel begint te kriebelen, vooral de wedstrijden met PES 2012 hebben me momenteel al erg veel plezier bezorgt!

Tot dusverre vind ik PES 2012 echt de leukste game, al ziet Fifa 12 er als geheel een stuk netter uit. Grote nadeel aan Fifa blijf ik gewoon de gameplay vinden, op de een of andere manier vind ik het altijd zo voorgeprogrammeerd aanvoelen. De impact-engine die EA heeft toegevoegd is wel best ok, maar werkt naar mijn idee nog lang niet vlekkeloos en daarom ziet het er soms wel erg overdreven uit, schwalbes all-over-the-place zeg maar! 

Deze week beide demo's grijs spelen en dan zal ik nog eens terugkeren in dit topic met alle plus en minpunten van beide games.

Sorry this didn't help.

Dat is eigenlijk het grootste punt voor mij, ik vind Pes beter aanvoelen dwz meer voetbal gevoel. En eerlijk Fifa ziet er mooier uit qua graphics maar speelt voorspelbaar en voelt gewoon minder echt aan.

Sorry this didn't help.

Pro Evo 24/7

Heb beide Demo's gespeeld en hier kwam ik uit.

Bij FIFA 12 heb iets scherpere graphics, goede keepers, en mooie stadions..... Nu de minpunten : Slechte A.I. die niet vrij loopt, Player Impact Engine is alles behalve geweldige ( zag alsnog voorgeprogrameerde valbewegingen ), vervelende scheidsrechters, te makkelijk voor het hoogste niveau, heel veel spelers lijken niet op de echte spelers.

SAMENVATTING : SPEELT NIET LEKKER!!

Bij PES 2012 heb scherpere graphics, hele goede meedenkende A.I. die vrij loopt ( geld ook voor de tegenstander A.I. ), Animaties duren niet meer tergend lang, hele goede scheids, Off the ball control werkt verassend goed ( in vergelijking met  FIFA 2004 ). Minpunten : Keepers zijn goed maar soms nog te slordig, het sprinten voel niet aan als sprinten maar als langzaam rennen, heb steeds het gevoel dat de spelers in vergelijking met het doel en veld te klein zijn ( heb ik eigenlijk bij alle Pro Evo spellen ).

Samenvatting : SPEELT GEWELDIG!!

Ik denk dat dit jaar PES wint van FIFA. Als dat niet zo is staan ze nu gelijk en geeft PES volgend jaar het xtra zetje met bv. Betere graphics, nog betere A.I. ( vooral de keeper ), wat vernieuwend commentaar van de commentator en schieten helemaal perfectioneren.

PES4LIFE 24/7

Sorry this didn't help.

Btw de release data zijn de volgende ( tot nu toe dan ) Fifa '12, 29-09-11 en Pes 2012 , 14-10-'11 en ik ga idd voor Pes en kijk volgend jaar of ik Fifa aan ga schaffen who knows .

Sorry this didn't help.

Ondanks dat ik eerder aankondigde geen FIFA noch PES meer te halen wil ik dat graag wijzigen. FIFA heeft mijn voorkeur omdat ik al jaren FIFA speel (zelfde geldt voor de PES mensen) en dat systeem dus gewoon gewend ben. Heb PES 2011 en vind het een leuke game maar kan helaas niet op tegen FIFA. Ze hebben beide dingen die ik in de andere game zou zien en ze hebben beide dingen die ze er wat mij betreft uit hadden mogen laten.

FIFA 12 komt er 'misschien' dus wel bij mij.

Sorry this didn't help.

Nou ik heb beide demo's gespeeld en ik moet eerlijk zeggen dat ik Fifa 12 beter vind, vooral omdat de besturing en het grafisch gehalte erg goed uitgewerkt zijn bij Fifa 12.

Bij Pes 2012 vond ik het nogal moeiljik om mijn draai te vinden in de gameplay, vooral omdat de controls helemaal niet werden uitgelegd. En dit is dus een probleem voor mij omdat ik eigenlijk nooit voetbalgames speel en hier dus nogal n00b in ben. [:P]

Sorry this didn't help.