Oförskämda och idiotiska priser

Som om det inte fanns nog med anledningar att hata Microsoft finns det nu ytterligare än. De som inte sovit under en sten har märkt att Microsoft har en rea på Games on Demand spel. Varenda pris på den svenska rean är högre än priset på reorna i de andra Europiska länderna. Det är helt löjligt. Vad som är ännu värre är den idiotiska prissättningen. Jag har 820 MS poäng, och det billigaste spelet kostar 440. Just det, inte 400, utan 440. Köper jag då ett spel har jag 380 värdelösa poäng kvar. Vilken idiot tyckte att 440 var ett vettigt nummer?

Nu har vi ännu en anledning att inte köpa nästa Xbox. Utöver att begagnade spel inte kommer fungera, att man alltid måste vara uppkopplad till internet, man måste köpa Kinect, konsolen kommer vara full med reklam och att XBL Guld kommer fortfarande kosta pengar, kan vi räkna med att priserna kommer fortsätta vara diskriminerande och inte minst stenkorkade.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 8 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Visst är priserna i Points lite korkade, men om du tittar på hur det är i kronor är det helt annorlunda.

Vissa spel har varit nere på 49.50 Kr.

Att köpa för points eller kronor är ett val man kan göra.

.

När det gäller kommande boxen, är allt du nämner rykten.

PS4 har inte blockerat Begagnat och därför tror jag inte xboxen gör det.

Alltid online och alltid kinect, tror inte det. Gräver nästan sin egen grav på det sättet.

Visst Gold kommer att finnas kvar, men rykten nämner även en Diamond tjänst.

Avakta med ditt raseri om nya boxen tills efter visningen i April, då har du inte bara rykten.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Det ska ju enligt sony inte gå att föra över psn spel man köpt till ps 4 och det blir inte möjligt att lira ps 3 spel på ps 4 och det om nåt är riktigt uselt av sony.

Och sony har säkert fler otrevliga saker dom inte nämt än om ps 4.

När det gäller xbox så ska faktiskt den nya kinecten ingå i den nya xboxen.

Något prat om reklam i xbox har man inget läst om.

Sorry this didn't help.

@Tabbe

Absolut. Exempelvis Max Payne 3 för 49,50 är ju ett väldigt bra pris. Men varför skulle det vara 440 MS poäng när det i bland annat USA och UK endast kostar 400 MS poäng? Varför skulle man över huvudtaget sätta priset till 440 MS poäng när Microsoft vanligtvis säljer poäng i valörer såsom 800 och 1600. Det är otroligt korkat. För övrigt var många priser i Sverige dubbla priset jämfört med andra länder, bland annat Dirt 2. Liksom du säger är det ett val att handla med poäng eller kronor, men, rätta mig om jag har fel, nog gäller det endast för games on demand? På grund av ett misstag hade jag 820 poäng på mitt konto. Det är fullkomligt orimligt att ta ut 440 MSP för ett spel.

Stämmer att allt jag nämner är rykten, och medan de förvisso är från förhållandevis säkra källor kan ju allt komma att ändras. Dock verkar det tveksamt.

@KarateKurt

Avsaknad av BC lär finnas på nästa Xbox också. Det är inget nytt, och alla lär väl ändå spara sina gamla konsoler. Vad gäller Kinect tror jag inte du förstår hur världen fungerar. Visst ingår den i paketet, men det betyder ju inte att den är gratis. Givetvis måste du betala för den. Microsoft slänger inte med den gratis. Reklam ser du för övrigt så snart du startar din 360; lär bli samma sak på nästa box.

EDIT: Vad knäppt det här forumet har blivit. Man kan ju inte göra styckeindelning.

Sorry this didn't help.

Har läst nånstans att utöver guld live att det även ska komma en diamant tjänst för xbox och möjligtvis en avgift för onlinespel på ps 4.

Det surras så många rykten och varken sony eller ms bekräftar eller dementerar, man undrar ju om dom själva är klara med hur saker och ting kommer bli.

Är själv lite sugen på en ps 4, det är bara ett problem, man hatar Playstation kontrollen den är för liten och styrspakarna är alldeles för slappa.

Sorry this didn't help.

[quote user="KarateKurt II"]Det ska ju enligt sony inte gå att föra över psn spel man köpt till ps 4 och det blir inte möjligt att lira ps 3 spel på ps 4 och det om nåt är riktigt uselt av sony.[/quote]Detta beror på att man valt en x86 processor (AMD Jaguar med åtta kärnor) istället för sony's egna cell processor som finns på PS3. Cell processorn ska också enligt många spelföretag inte varit optimal att arbeta mot. När man utvecklade PS2 så bestod en del av processor arkitekturen av en PS1. På samma sätt när man lät utveckla PS3, så bestod delar av arkitekturen av en PS2. Nu frångår man detta helt och hållet och så även Microsoft (enligt gällande rykten).

Bakåtkompabiliteten på en Xbox 360 behöver också en emulering som endast finns installerad på en original hårddisk från Microsoft. Så därför räknas inte konsoler som endast innehar det interna 4GB flash minnet som bakåtkompatibla, utan behöver en hårddisk för att spela dessa spel.

Sorry this didn't help.

Hur det än blir så är rean nice,  vissa av spelen kostar ju 29 kr så man har gjort några mycket prisvärda köp.

Sorry this didn't help.

Vad har du gjort för klipp?

Sorry this didn't help.

@KarateKurt - Jag vet inte hur väl du läser, men vad gäller diamanttjänsten har det redan nämnts ovanför dig. Vidare är det så klart givet att jättar som Sony och Microsoft inte kommenterar rykten. Vad gäller Dualshock 3 kontroll håller jag till viss del med om att den är för liten, men PS4:ans kontroll verkar ju otroligt bra. Kontrollspakarna verkar också väldigt bra. Har du ens sett kontrollen? För övrigt intressant att du helt dismissade taidara:s inlägg; kanske var det en smula för komplicerat för dig.

Sorry this didn't help.

@ taidara -  ja jisses det är 12 spel man köpte på rean , dirt 2,  graw 1 och 2,  rainbow six vegas, grid  medmera, har bara 40 gig ledigt på xboxens 320 gigs hd nu...

är verkligen nöjd med spelen.   :)

Sorry this didn't help.

@ lonelygreywolf . hade inte tid att läsa igenom allt och skriva svar på allt för man hade bara   lite tid över imorse innan man skulle iväg + att det går inte så fort när man ska skriva med handkontrollen.

jo jag har sett handkontrollen och den är lite större jo , synd bara att sony envisas med att ha styrkorset uppe  och den analoga styrspaken llångt ner.

Xboxskadad som man är så går tummen uppåt när man provspelar playstation.

angående bakåtkombilatet så har man läst att sony lär fixa nån emulering så att man ska kunna köra äldre spel i nedladdad form och det lär nog ms ordna också.

Det ska bli grymt spännande att se vad ms kommer visa den 26 april.

Sorry this didn't help.