Nieuwe Xbox 360 Slim: Slechtere prestaties?

Ik heb recent een nieuwe Xbox 360 Slim gekocht omdat de DVD drive van mn oude Xbox 360 (5 jaar oud) niet meer 100% werkt.

Sinds het begin van mijn nieuwe aankoop heb ik iets opgemerkt waar ik me toch wel wat aan stoor. Ik speel in het algemeen games die open-world zijn. Meestal race games zoals Burnout Paradise, Midnight Club LA en sommige Need for Speeds. Ook GTA IV speel ik regelmatig. Het probleem is dat er regelmatig texture pop-in aanwezig is. Soms gebeurd het zelfs dat er complete objecten of gebouwen te laat worden ingeladen. Bij GTA IV is dit een bekend fenomeen, maar soms is het echt niet normaal meer (zoals een kompleet wegdek dat plots verdwijnt). Ook de framerate is nogal haperig. Zelfs Burnout Paradise, dat normaal zo'n vlot spel is, schokt soms en het verkeer wordt gewoon vlak voor m'n auto gespawnd. Net alsof mn Xbox de data niet snel genoeg kan verwerken.

Mijn oude Xbox 360 had (heeft) hier totaal geen problemen mee. Alles spellen speelden zeer vloeiend en ik had nooit last van texture pop-in, zelfs niet in GTA IV. Ik weet dat het een lang verhaal is, maar ik wil erg graag weten of nog mensen met een Xbox 360 Slim hier last van hebben. :/

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 2 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Zijn je spellen geïnstalleerd op je harde schijf ?  

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Ik heb het geprobeerd met 2 spellen, omdat ik op forums heb gelezen dat dit zorgt voor snellere laadtijden. Maar de texture pop-in blijft exact hetzelfde. Soms werd het zelfs nog erger, dus heb ik ze verwijdert en speel ik ze gwn terug via het schijfje zelf.

Ik heb nog eens mn oude Xbox 360 opgestart en ben er in geslaagd om enkele games te spelen en te vergelijken: geen texture pop-in te bemerken. Alles perfect vloeiend. Ook veel betere laadtijden. En ik heb geen enkele game geïnstalleerd op de hard drive. Ik snap echt niet waar het probleem bij mn nieuwe xbox zou kunnen zitten. xD

Sorry this didn't help.

Als ik dit lees ben ik blij dat ik nog steeds het oude model heb.. Moest dit geen gekend probleem zijn zou ik toch eens terug gaan naar de winkel en vragen hoe het zit!

Sorry this didn't help.

Ik denk dat ik misschien weet waar het probleem ligt.

Het grootste verschil tussen mn oude xbox en mn nieuwe Slim, is het geluid dat van de disc drive komt. Als ik beide tegelijk een game laat afspelen, klinkt het geluid van het oude model veel hoger. Alsof ie veel sneller draait.

Zou het dan kunnen liggen aan de disc drive die niet genoeg snelheid maakt? Ik weet dat de Xbox 360 Slim zowieso stiller is dan het oude model, maar normaal is de snelheid van de disc drive toch even hoog als de oude Xbox?

Sorry this didn't help.

Minder geluid maar slechter presteren is eerder downgrade tegenover het vorig model. Dit zou echt niet het geval mogen (lees: kunnen) zijn.

Sorry this didn't help.

Is er een mogelijkheid dat je zou kunnen vergelijken bij een vriend of winkel die een Slim model bezitten ? Het lijkt me zo een bizar verhaal ! De bedoeling is al je een spel gaat installeren, dat de laadtijden effectief vlugger zijn.

Sorry this didn't help.

Ik ken iemand die ook een Xbox 360 Slim heeft, dus zal ik inderdaad het beste eens vergelijken. Moest er dus degelijk een verschil zijn, dan kan ik hem opsturen voor herstelling onder garantie hé. Want ik vind dit ook even bizar (en niet kunnen) als jullie. xD

Sorry this didn't help.

Hou ons op de hoogte !

Sorry this didn't help.

Ok, de vergelijking is gebeurd. Beide consoles draaien even stil. Maar zoals ik al een beetje verwachtte, speelden mn games op de andere Xbox 360 Slim even vloeiend zoals het zou moeten. Uiteindelijk heb ik iets gevonden wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Ik heb nog wat rondgezocht op andere forums die gingen over problemen met de niewe xbox 360 Slim. Sommigen hadden een gelijk probleem of kregen zelfs een error te zien bij de eerste opstart. Het probleem: de harddrive zelf. Blijkbaar is het aangeraden om de harddrive er eens uit te halen en terug in te steken als je een nieuwe xbox hebt. Als de harddrive slecht contact maakt, kunnen er errors optreden, of kunnen de savegames na een tijd plots onbruikbaar worden. Ik heb de harddrive nog niet aangeraakt sinds ik mn xbox heb gekocht. Morgen ga ik dus eens kijken of de harddrive er goed inzit. Zou de oplossing zo makkelijk zijn?

Sorry this didn't help.

Niet dus. :(

Heb het vandaag geprobeerd, maar heeft niets geholpen. Er is zelfs een nieuw probleem. Ik kan ongeveer een kwartier spelen, en dan bevriest mn beeld voor een halve minuut. Ook wordt mn xbox op een korte tijd erg warm.

Met andere woorden: opsturen ter reparatie. Ik zal dan maar mn half werkende oude Xbox terug gaan gebruiken. Ik ben hier echt door verveeld. Nu ja, toch bedankt aan iedereen om te antwoorden. :)

Sorry this didn't help.