NAT Problem - langsame Spielgeschwindigkeit

hey leute seit einigen Wochen hab ich auf einmal Probleme mit XBOX live (vorher lief alles tadellos und ich hab nichts verändert). 

Wenn ich nun über XBOX live zocken will (Fifa 13) läuft dies nicht mehr wie früher üblich war in flüssiger Geschwindigkeit, sondern es stockt stetig und die Verbindung zu den EA servern wird nach kurzer Zeit unterbrochen, wenn der Gegner nicht vorher aufgrund der nicht zumutbaren Spielverhältnisse das Spiel verlassen hat. Wenn ich meine XBOX live Verbindung teste, ist das einzige was da steht, etwas von NAT Problemen, die sich aber angeblich nicht auf die Spielgeschwindigkeit ausüben sollten. Außerdem erscheint es mir seltsam, dass es auf einmal NAT Probleme gibt, wenn ich doch nichts an meinen Routereinstellungen verändert habe und nach wie vor den selben WLAN Adapter mit der XBOX verwende... 

Router ein- und ausschalten hat nichts gebracht, habe es einige Male probiert und das grüne Licht hinten am W-Lan Adapter leuchtet.  Hat jemand ne Ahnung was man da machen kann bzw. wie man das Problem beheben kann?

lg

[Translation -

Hey people since a few weeks I have suddenly problems with XBOX live (before everything went perfectly and I've changed anything).
If I now live wants to play via XBOX (FIFA 13) this is no longer as was previously common in liquid speed, but it increases steadily and connect to the EA servers is interrupted after a short time, if the opponent has not previously left the game because of the unreasonable situation of the game. When I test my XBOX live connection, the only thing there is is problems that but allegedly not should exert themselves on the speed of the game something of NAT. Also, it seems odd that at once there problems NAT, if I've changed nothing on my router settings and still use the same Wi-Fi adapter with your XBOX...
Router switch on / off has brought nothing, it had several times tried and the green light rear lights on the Wi-Fi adapter. Does anyone know what they can do, or how to fix the problem ne?]

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 4 Applies to:

Hi lg!  Usually NAT issues are easy to fix (sometimes as easy as just restarting the router/modem.  If that doesn't help you can use this guide: Xbox NAT Type | Xbox 360 NAT Type | Xbox NAT Error (there should be one for your region/language)

Please give that a try and see if that improves the connection. 

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.