NAT ongelma

Noniin, hei. Päätin ottaa tänne yhteyttä, koska joku on aivan varmasti painiskellut saman ongelman kanssa. Kyseessä on siis NAT error; Xboxini väittää yhteystestissä että minun NAT-typeni on Strict. Minä siis pääsen boxillani nettiin aivan mainiosti, mutta ongelma onkin siinä, etten voi liittyä Party-keskusteluun saatika pelata pelejä onlinessa. Ennen boxini toimi loistavasti nettipeluun suhteen, silloin tosin käytin nettitikkua ja Ethernet-johtoa.. :D Mutta tämä NAT-ongelma tuli ajankohtaiseksi ensimmäisenä iltana uuden nettimme oston jälkeen. Ostimme (tai siis vanhempani hommasivat) meille Mobile WiFi -laitteen, Huawei E586:den ja palveluntarjoajanamme on itse Sonera. Tuon laitteen pitäisi pystyä jakamaan yhteys max. viidelle laitteelle ja taloudessamme on vain kolme tietokonetta, joten boxille on siis tilaa liittyä.

Olen todella kiitollinen jos joku osaa auttaa ja saa NAT-tyyppini taas avoimeksi. Olen painiskellut tämän ongelman kanssa koko tämän viikon... Kaiken lisäksi käteni syyhyävät päästä pelaamaan juuri postilaatikkoon tipahtanutta Battlefield 3:a netissä. 

Discussion Info

Last updated July 4, 2018 Views 8 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Onko tässä nettitikku/WLAN hässäkässä jokin konfigurointisivu?

Joo, kyllä on.

Oletko yrittänyt avata portteja Xbox Livelle?

Siis joo, mut en oo varma että teinkö sen täysin oikein.. Ainakaan mun NAT ongelmaa se ei korjannut.

Tässä olisivat portit, jotka Live tarvitsee toimiakseen oikein:

Portti 88 (UDP)

Portti 3074 (UDP ja TCP)

Portti 53 (UDP ja TCP)

Portti 80 (TCP)

Sitten voisit tarkistaa onko UPnP(Universal Plug n' Play) päällä. Jos ei ole, niin laita se päälle.

Joo tiesin nuo, mutta osaatko neuvoa että minkä vehkeen IP-osoitteen syötän sinne, ja avaanko nuo portit LAN IP -suodatuksesta, Virtuaalisesta Palvelimesta, Erityissovelluksista vai jostain aivan muusta?

http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-172/huawei_e568_porttejen_avaaminen_boxille-916780/

Yllä olevassa linkissä on hiukan juttua vastaavanlaisesta ongelmasta ja viimeisessä viestissä on laitettu nuo portit yms. ja ilmeisesti saatu myös toimimaan.

Joo mä katoin tota aiemmin tällä viikolla ja kokeilin vastaavaa - ei toiminut..

Onpas kyllä haastava tilanne.

Minulla ei ole kyllä tämän tarkempaa tietoa näistä 3G-verkon päätelaitteista, jotka voivat jatkaa yhteyden WLAN:in avulla. Oletko ihan Soneran puoleen kääntynyt tässä asiassa?

En ole vielä Soneralta kysellyt.