MS tar bort spel från typ xbla.

Man undrar vad MS sysslar med egentligen ?   För några år sen köpte man ett xbox klassiker spel för 1200 ms points, men efter ett xbox haveri så fick man köpa ny 360, och fick snällt ladda ner allt man köpt, 

men xboxklassiker spelet Destroy all humans var bortaget, så enda sättet för mig att ladda ner det igen var att gå igenom min downloadhistory, som är jäkligt långt efter en massa års nedladdning av allt möjligt, nu har man skaffat ny Xbox 360 slim för den gammla eliten var jäkligt sliten, då fick jag ladda hem alla spel igen, och döm om min förvåning, nu hade MS även tagit bort ett xbla spel,

Marble Blast Ultra,  så nu fick man leta upp både xboxklassikern Destroy all humans och xbla spelet Marble blast ultra på downloadhistory, och det är ett enormt onödigt jobb för mig, man kan inte söka upp spelen på Bing sökfunktionen heller av nån nån underlig anledning.

Nu är frågan, varför tar MS bort spel som dom säljer som typ xboxklassiker och xbla spel, det är ju inte alla som vet om att man kan hitta allt man laddat ner på download history.

Sålda spel på live ska ju inte bara tas bort utan nån som helst medelande till dom som köpt spelen.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 10 Applies to:

Håller fullständigt med dig där. Visst är det självklart att saker och ting som ligger och skräpar på försäljningshyllan inte ligger kvar längre. (Om man nu går i en butik) Men fanken, nu när vi faktiskt har möjligheten att köpa det online så ska det inte vara mycket begärt av Microsoft att behålla spelen på sina servrar. Jag är helt säker på att de har plats.

Nu har jag inte själv råkat ut för det dilemmat med min Xbox 360. But I feel you man ~

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.