Mortal Kombat!!

Nice z'n nieuw forum kunnen weer lekker over nieuw beginnen.
Maar goed.

Mortal KOmbat voor mij toch "DE" fighting game ondanks dat Mortal Kombat redelijk heeft mogen falen bij hun 3D games.
Zijn ze weer helemaal terug back to it's roots, met de nieuwe Mortal Kombat.
Tot op heden mag ik me gelukkig prijzen dat ik alle grote Mortal Kombat games heb kunnen spelen.
Inclusief Mortal Kombat
Mytologies
: Sub Zero, Mortal Kombat Shoalin Monks toch wel een van de betere en de wel heel slecht Mortal Kombat Special Forces,

Since 1992 speel ik reeds Mortal Kombat.
De volgende Mortal Kombat games heb ik tot op heden nog in mijn bezit.

De tournament fighting games zijn:

1) Mortal Kombat (Sega Mega Drive, Snes, Sega Mega CD)
2) Mortal Kombat II (Sega Mega Drive, Snes, Sega Saturn, Playstation, Xbox (als unlockable in Shoalin monks))
3) Mortal Kombat 3 (Sega Mega Drive, Snes, Playstation)
4) Ulitmate Mortal Kombat 3 (Sega Mega Drive, Snes, Sega Saturn, Xbox 360 XBLA game)
5) Mortal Kombat Trilogy (Nintendo 64, Sega Saturn)
6) Mortal Kombat 4 (Nintendo 64)
7) Mortal Kombat Deadly Alliacne (Xbox)
8) Mortal Kombat Deception (Xbox)
9) Mortal Kombat Armageddon (Wii)
10) Mortal Kombat Vs DC Universe (Xbox 360)

11) The Mortal Kombat (Xbox 360) (Voor nu de beste MK die er is)

De adventure games zijn:

1) Mortal Kombat Mythologies: Sub Zero (Nintendo 64)
2) Mortal Kombat Special Forces (PlayStation)
3) Mortal Kombat Shaolin Monks (Xbox)

Na dat Midway failliet werd verklaart en de deuren dicht gingen braken er zeer donkere tijden aan voor ons Mortal Kombat fans.
Maar des ondanks werden wij Mortal Kombat fans redelijk verrast bij de E3 van 2010 werd een droom van ons werkelijkheid Warner Bros had de studio die verantwoordelijk was voor Mortal Kombat sinds 1992 over genomen en zij kregen nu eindelijk hun eigen studio naam "Netherrealm Studios".
De Nieuwe Mortal Kombat zoals wij deze nu reed kennen heeft weer het oude vertrouwde gevoel van de best Mortal Kombat games namelijk 1, 2 en UMK3.
Maar nu voledig 3D gerenderd maar met een 2D fighing engine zoals Street Fighter dit namelijk ook heeft gedaan met Street Fighter IV wat even eens een groot succes is.

Er is altijd toch wel een beetje een strijd geweest tussen Street Fighter en Mortal Kombat maar voor mij is Mortal Kombat toch net dat beetje meer dan SF dat was.
Mogelijk kwam dit omdat ik mijn eerst ervaring van Mortal Kombat gewoon nog zo goed kan herinneren als de dag van gisteren.

Oktober woensdag de 21st 1992 een regenachtige middag in de speel hal met mijn vrienden aan het Street Fighteren (als je dat zo mag noemen) met een hele wacht rij.
Er werd een nieuwe kast geplaatst genaamd "Mortal Kombat" niemand had hier überhaupt van gehoord (vergeet niet Internet was toen niet vanzelf sprekend) Ik verzocht mensen die nieuwe kast uit te proberen maar niemand waagde zich er aan de characters zagen er raar uit, leek te veel op die andere slecht game Pit Fighter. Dus niemand wauw deze game proberen ik dacht nou lekker zo wordt de rij nooit korter lol!
Dus ik trok mijn stoute schoenen aan en gooide mijn eerste gulden in de game (ja ja Gulden je leest het goed vraag je ouders maar wat dat was) deze gulden zou mijn leven voor goed veranderen. Ik nam een één of andere chinees als character ja wat wilde je er waren er maar zeven (één gele Ninja (scorpion) één Chinees (Lui Kang) één Cyborg gast (Kano), één chinees met een hoed op (Raiden), één Jean Claud van Damme clone (Johnny Cage), één blondine (Sonya Blade) en één blauwe Ninja (Sub Zero)) Ja veel keuze was er niet. Ik had niet eens de intro gekeken gewoon gespeeld. Round 1 de blondine die maakte ik zo af in de tweede ronde versloeg ik haar met en toen kwam redelijk groot in beeld "finish him!!" te staan ik dacht ok, en nu? Dus geef haar nog een tik en ta da gewonnen, mooi dacht ik als je gewonnen heb mag je nog een tik na geven. Round 2 Chinees tegen Chinees wtf deze gast schiet vuur ballen naar mij toe ok interessant, maar toch versloeg ik hem niet zo makkelijk als de eerste maar toch. Round 3 de blauw Ninja ok nou deze hakte me gewoon in de pan en in zijn laats ronde toe de letter "Finish Him!!" weer in beeld kwamen liep deze blauwe Ninja naar mijn chinees toe en toe geloofde ik mijn ogen niet wat ik daar zag? Het beeld werd donker de Ninja trok het hoofd van de Chinees af met een ruk waarbij hij tevens zijn ruggengraat mee nam, ik stond letterlijk 2 minuten met mijn mond open naar het beeld te staren.

Nu is het meenus dacht ik riep een paar vrienden vertelde ze wat er gebeurt was en deze verklaarde me voor gek, natuurlijk dit soort dingen waren ongekend maar goed twee bleven kijken terwijl ik mijn tweede Gulden er in gooide ik kwam nu één ronde verder bij de vierde karakter maar deze versloeg mij en deed gewoon een uppercut dus ik werd dik hard uit gelachen. Ik dacht ja mooi niet dus ik nam Scorpion met mijn derde gulden en kwam redelijk snel achter wat moves van hem snel een pen en papier gevraagd om wat moves op de schrijven kwam tot de vierde character eveneens Scorpion gele Ninja. deze versloeg me en deed zijn flame toasty Fatality! gelukkig zag een vriend van me dit en ook hij werd gek en zei zag je dat. Weer een Gulden er in plots deed ik bij de tweede karakter per ongeluk de blok knop in gehouden en drukke twee keer omhoog BLAM mijn eertse Fatality! (het heeft me die dag zeker 30 tot 50 Gulden gekost voor dat ik echt wist hoe Scorpions Fatality ging) toen de game uit eindelijk dan op de thuis consoles uit kwam werd het oevenen thuis en het verslaan van de mensen in de Arcade hal een genot die ik nooit meer zal vergeten. Vanaf die dag is Mortal Kombat mijn favorite vechtspel geworden en is Scorpion tot op de dag van vandaag mijn favorite karakter, ja Mortal Kombat was in die tijd het meest rebelse spel dat er was want alles wat de game deed was uit den boze en werd bijna als duivels verkocht.

Dit maakte mij en mijn vrienden toe niks uit wij hadden lol en deden niemand kwaad, dit ging door tot en met Ultimate Mortal Kombat 3 bij Mortal Kombat vier haakte we echt af qua arcade kast het was niet meer de Mortal Kombat zoals we die ooit konden. Toen er jaren niks meer was vernomen kwam uit eindelijk een nieuwe 3D versie van Mortal Kombat uit op de Xbox en PS2 genaamd Deadly Alliance niet precies wat we verwacht maar het kon er mee door, hoewel deze toch tot op de dag van vandaag wordt beschouwt als ''en van de minst leuke Mortal Kombat games heb ik toch de nodige uren er aan besteed. Tot dat Mortal Kombat Deception kwam deze had alles meer, meer Fatalities, meer stage Fatalaties, meer karakters alles meer,hier na werd het echt donker. Daar Mortal Kombat Armageddon uit zal komen met daarin alle karakters die ooit zijn verschenen in een Mortal Kombat game maar liest 64 karakters en de optie om je eigen karakter te kunnen maken, maar helaas deze zal niet meer in Europa op de Xbox versheinen, omdat de winkels geen Xbox games meer op kochten na de release van de Xbox 360 heeft midway deze game allen maar uit gegeven in de US voor de Xbox en de PS2 versie wilde ik niet ik wou online kunnen spelen. Dus heb ik me maar erg vermaakt met Mortal Kombat Shoalin Monks tot dat ik een Nintendo Wii kocht en daar bij ook gelijk Mortal Kombat Armageddon deze had meer characters 68 in totaal (maar hij's niet online). Zo werd het rustig tot dat we een plaatje zagen van Sub Zero die recht in de ogen van Batman keek. Vele met mij dachten F'ing yeah.

Mortal Kombat Vs DC Universe werd een feit eindelijk konden we Superman kop er af rukken Batman in tweeën splijten en de Joker ver fikken, maar als een donder slag bij heldere hemel staken onze goede vrienden van DC Universe er een stokje voor de game zou een T rated (Teen) game moeten worden en de Super Helden mochten niemand doden zo werd de hele game gecensureerd voor ons en zagen we het einde van Mortal Kombat te gemoed. Ondank heb ik me wel vermaakt met deze game maar het was toch niet echt Mortal Kombat. Kort hier na het Midway Drama zou de studio die verantwoordelijk was voor Mortal Kombat dit over leven?
Gelukkig wel daar Warner Bros de studio over kocht en hen hun gang liet gaan, Netherrealm Studios een nieuwe naam in de business met oude rotten als Ed Boon, Dan Froden gaven ons Mortal Kombat terug zoals deze bedoelt was Kei hard lekker campy bloederig en erg lekker speelbaar.
Nee ik ben übber te vrede met deze nieuwe Mortal Kombat.

En of dat nog niet genoeg was naast de DLC die er aan zitten te komen als PSN weer eens online gaat LOL. Worden we aan het eind van de zomer ook nog eens getrakteerd (mits je 800 point betaald) op de Mortal Kombat Arcade Kollection. Dit zijn de Arcade perfect ports van Mortal Kombat , Mortal Kombat II en Ultimate Mortal Kombat 3 hoe vet is dat. Ik kan althans niet wachten, maar goed ik liep een beetje uit met deze post dacht ik zo ach wat wil je nieuwe forum nieuwe kansen.
Oh dan nog even dit ik ben nog steeds bezig met het maken van mijn Mortal Kombat Delux Move List hier in komen alle move van alle Mortal Kombat character van de Nieuw Mortal Kombat in te staan alle 26. Ik heb nu reeds drie karakters af, zodra ik deze klaar heb post ik de link wel waar je hem **** downloaden. Het zal nog even duren maar goed geïndexeerd en wel denk dat ik er een PDF van maak en een Word bestand maar dat zien we dan wel.

Ik zou zeggen post lekker verder als je ins en outs over Mortal Kombat in deze thread and have fun!

Chop(tality)!!

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 59 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Zo reeds vijf characters af voor mijn delux move list.
Nog zeker 21 te gaan.

Chop!!

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

dan worden het uitgebreide lijsten per character.

keep up the good work.

nog steeds tijd om mk te spelen???

Sorry this didn't help.

Ja zo nu en dan wel ja,. eigenlijk kijk ik meer of de moves wel kloppen, met name de combo's
Tot nu toe wel ja.

Op naar nummer zes dat is Jax.
Zo ver heb ik de volgende characters al geheel staan.
Baraka, Cyber Sub Zero, Cyrax, Ermac en Jade.

Chop!!

Sorry this didn't help.

What the f??

Sorry this didn't help.

[quote user="CHICK MAGNET83"]

What the f??

[/quote]

Hoe bedoel je WTF?
Das niet zo veel context he lol! iets wat meer uit leg mag best hoor

Chop!!

Sorry this didn't help.

Tegen de tijd dat jij De Ultimate Move List af hebt is MK10 al uit...
Bijkoment voordeel is wel dat je straks alle Charakters compleet hebt doorgelopen voor de 'Natural way of earning Achievements'...

Greetz

Sorry this didn't help.

Nou valt wel mee hoor, ik heb er nu reeds acht af dus als ik zo door ga is hij binnen kort af lol
Verder check ik alle moves zelf want er staan toch groffe foutnen in dat duren Prima Guide Boek echt rated E for Epic Fail!
Nee die van mij is gewoon 100% Xbox 360 compatible geen dumb bleep Kratos er in gewoon duidelijke knoppen aan gegeven niks te attack 1 of attack 2.
Lekker duidelijk X Y A en B.

Maar wat nog erger is zaterdag om 02:15 was ik bezig met Mortal Kombat. Vlieg er in eens een knopje langs mijn hoofd in denk WTF!
En ja hoor mijn D-Pad knop van de Xbox 360 Special Edition Controller defect naar de klote.
Ik zal de foto's binnen kort even posten echt triest ik weet nu hoe dat ding vast zit en man, het is gewoon een constructie fout waiting to break echt waar.
Dat zilveren D-Pad gedeelte zit maar met minder dan een 5mm bij 5mm in het midden vast. En waar druk je het meest op de D-Pad juist niet in het midden maar aan de zijkanten, deze controller is nog geen anderhalf maand oud en is niet eens zo veel gebruikt.
Het zou de "ultieme"
fighting controller moeten zijn voor de Xbox 360 met transformable D-Pad nou echt gewoon troep dus.
Gelijk om 02:30 Zaterdag nacht online een case aan gemaakt, van morgen kreeg ik een email dat ik moest bellen ik bellen en nu maar afwachten.
Nu dien ik hem te moeten opsturen en krijg ik een nieuwe het zal mij benieuwen.

Ik wacht de e-mail af zodat ik deze kan op sturen.
Maar goed ik heb gelukkig nog controllers zat maar dit is wel erg jammer omdat redelijk fijn speelde.
Ach ja het was weer te mooi om waar te zijn.

Chop!!

Sorry this didn't help.

ooh dat is minder zeg van je controller.

die van mij is nog (heel goed afkloppen) heel.

het is echt een fijne controller. gebruik hem alleen maar nog met gamen.

(ontopic)

zit vol verwachting te wachten op je lijst sneltje
keep up the good work

Sorry this didn't help.

Maar als die uitschroefbare D-Pad knop langs je gezicht vloog, dan gooide je hem of tegen de muur, of je zat eraan te trekken...

Greetz

Sorry this didn't help.

Nee Mart sorry ik gooi niet met controllers, ik ben mijn pubertijd helemaal ontgroeit lol!
En trekken ook niet nee ik had net een combo klaar toen pjiinnnggggg zoefde hij voorbij.
Echt niet funny ik hoop dat het bij deze blijft want hij speelde erg lekker vooral met Mortal Kombat.

Chop!!

Sorry this didn't help.