Microsoft-Konto gesperrt

Hallo Liebe XBoxLive-Community,

Gestern mittag wurde mein Microsoft-Konto aus mir unbekannten Gründen gesperrt. Ich vermute einen externen Angriff. Da ich nicht genug Informationen zu diesem Konto parat legen konnte, konnte ich das Verifizierungsformular nicht erfolgreich abschließen, weshalb ich diesen Account wohl vergessen kann. Da mein XBoxLive-Konto daran gekoppelt ist, kann ich mich seitdem auch nicht mehr von der XBox aus online gehen. Der Microsoft-Support empfahl mir, mich hier zu melden, da ich auch problemlos meinen Gamertag an ein neues Email-Konto von Microsoft koppeln könne. Diese Option konnte ich bisher von selbst nicht finden, da ein Email-Wechsel entweder über die XBox oder mein Microsoft-Konto laufen würde, wobei ich auf beides nicht zugreifen kann.

Ist da eine Möglichkeit durch eine Bestätigung durch SMS- oder Konsolen-Verifizierung diese eingespeicherte Emailadresse zu ändern?

Ich fände es sehr enttäuschend von XBox Live, wenn ich auf meine Gold-Mitgliedschaft nicht mehr zählen kann, nachdem ich bereits 3 Male 60 € alleine für die jährliche Mitgliedschaft gezahlt habe und die aktuelle läuft auch noch fast ein halbes Jahr.

Mit freundlichen Grüßen,

Thomas

[ Translation-

Hello dear Xbox Live community,
Yesterday noon, my Microsoft account from me was suspended for unknown reasons. I suspect an external attack. As I ready was not enough information about this account, I could the verification form does not successfully complete, which is why I can probably forget this account. Because my Xbox Live account it is linked, I can since then also no longer go online the Xbox out. The Microsoft product support services recommended to me to sign me because I could also easily link my Gamertag to a new email account from Microsoft here. I could not find so far by itself this option, since a change of email would either run the XBox or my Microsoft account, where I can access on both.
Is to change a possibility by a confirmation by SMS or consoles verification this stored email address?
I think it is still almost half a year very disappointing from XBox Live, when I can no longer count on my Gold membership after I alone have paid already 3 times €60 for the annual membership and the current.
Sincerely,
Thomas

Question Info

Last updated July 5, 2018 Views 4 Applies to:

Entschuldigt. Ich habe die Daten zu dem Konto vergessen anzugeben:

[MOD EDIT]

[ Translation-

Excused. I have forgotten the data about the account to specify:
[MOD EDIT]]

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Hello there!  Sorry to hear that you've been unable to get into that account.  Have you been using this form? https://account.live.com/acsr Other than that, your best bet will be to contact phone support using support.xbox.com/contact-us Please let us know how that goes!

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.