KPN V9 Modem

bij deze een hulpvolle post voor degenen die gaan zoeken naar een oplossing voor foutcode 416B - 0000 - D080 - 0200 - 8007 - 274C

deze foutcode kreeg ik bij ELKE game update installatie. De download en installatie gaat goed tot het einde. dan duurt het een 30 a 60 seconden en komt de melding omhoog dat er iets niet klopt met het netwerk en dus ook de status code: 416B - 0000 - D080 - 0200 - 8007 - 274C wordt vermeld.

wat dus uiteindelijk blijkt is dat er aan het einde van de update een soort check file naar de xbox servers ofzo wordt gestuurd met de informatie en backcheck dat alles ok is gegaan. die check komt er bij de V9 modem niet door. Ook al staat de xbox in de virtuele DMZ host o.i.d. het wordt simpelweg niet door gelaten. KPN zelf weet er NIKS van, xbox support weet er niks van.

Het is een gloednieuw probleem in het verhaal xbox. Ik ben ruim 8 uur bezig geweest om het probleem op te lossen. van harde schijf formatteren en een deep disk analyse uit te voeren op de PC tot alles op USB sticks zetten harde schijf totaal buiten het verhaal te laten en zowel bedraad als draadloos dingen doen tot het bijna laatste punt dat xbox met de suggestie kwam om de xbox ter reparatie op te sturen. Dit is dus NIET nodig. er is NIKS mis met je XBOX of je netwerk. er is iets mis met die router/modem en KPN is er voor verantwoordelijk. In mijn geval werd ik vanaf een V8 modem naar een V9 gezet i.v.m. te veel CRC errors. Dit veroorzaakte instabiliteit op mijn lijnen en klapte om de zoveel uur mijn verbinding er uit en reset het modem zichzelf. ik had dus nog een oude V8 modem liggen en die er na een korte tijd de V9 er op te hebben die er weer op gezet om dat uit te sluiten als probleem voor mijn update probleem, en warempel. UREKA!!! het werkt weer... we kunnen onze game verslaving weer voeden....

kortom. Weigeren een V9 modem te accepteren van KPN. EIS een V8 modem. Mocht er uiteindelijk een update zijn dat de V9 modem toch gaat werken O.I.D. dan zal ik het hier laten weten.

Heb je het probleem ook gehad en kom je dit bericht tegen daardoor, stuur me dan een berichtje via hier of (liever) xbox (zelfde gebruikersnaam). ben wel benieuwd hoeveel mensen dit probleem gaan hebben.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 59 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Kijk een of the V9 Modem iets heeft met cloud computing mogelijk heeft een een security met cloud computing gezien de Xbox 360 ook via cloud werkt.

Ik weet dat een hoop mensen die ik ken met een Sitecom router het zelfde probleem hebben vervolgens zetten ze die cloud security uit en dit lost het probleem op.

Ik heb net een handleiding van de Experia Box V9 gevonden. Nou ik moet eerlijk zeggen gecondoleerd.

Je kan daadwerkelijk niks zelf instellen, je bent geheel aan KPN overgeleverd.

Ik zou zeggen bel ze maar helemaal gek, ligt aan KPN.

Alleen daarom al zou ik nooit en te never KPN nemen, en zeker nooit een modem router combi in één (Gateway) gewoon losse modem lekker basic met eigen router (Linksys AE6400).

Geen problemen mee.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Klopt. de KPN modem is zo ver dichtgetimmerd dat je overgeleverd bent aan hun systemen... en in dit geval... heb ik onder normale omstandigheden de V9 aangekoppeld zitten en zodra er een spel update is koppel ik tijdelijk de V8 er aan. zodra dat klaar is gooi ik mijn V9 er weer aan.... (die V9 is wat stabieler)

Sorry this didn't help.

Ik heb hetzelfde probleem hier. Alleen niet de mogelijkheid om een V8 tijdelijk te koppelen. Compleet waardeloos, KPN maar weer bellen... Maar thanks voor de uitleg, scheelt mij 8 uur zoeken naar het probleem.

Sorry this didn't help.

Ik heb dit probleem nu ook sinds ik overgestapt ben naar KPN, dit is toch niet te geloven! ik moet naar mijn vrienden hun huis om mijn spellen te kunnen updaten, dit slaat echt nergens op. Er is tot nu toe geen fix dus het lijkt erop dat het maar weer een andere provider wordt..

Sorry this didn't help.

Ik meen hier iets gevonden te hebben wat misschien jullie probleem kan oplossen. Kunnen jullie dit eens uitproberen en hier terug posten wat jullie resultaten zijn? Alvast bedankt! forum.kpn.com/.../234951

Sorry this didn't help.

Goed bezig jemarari top man.

Chop!!

Sorry this didn't help.

Jemarari, helaas werkt het door jouw gesugereerde bij mij niet om het probleem op te lossen

Sorry this didn't help.

Persoonlijk blijf ik er bij dat KPN het EA is van het Nederlandse Internet!

Ik heb Ziggo en nergens last van gewoon losse modem router combinatie.

Chop!!

Sorry this didn't help.

In juli gaat mijn zus ook KPN krijgen, (geen xbox, dat dan weer niet) maar ik zal de mijne daar eens mee naartoe slepen en het zelf ondervinden wat ik met dat kreng kan. Ik laat nog van me horen.

Sorry this didn't help.

Ik heb zelf ook KPN met z'n V9 modem, maar ik heb nergens last van. Kan gewoon downloaden en online gamen, nog nooit een probleem gehad.

Mijn schoonvader heeft bij ons alles geinstalleerd (heb er zelf geen verstand van) maar alles werkt prima!!

Sorry this didn't help.