Kan inte sign in på youtube på min xbox!!!

Hej!

Har fått ett problem med youtube appen på xboxen. Jag startar youtube och applikationen startar som vanligt men när jag väljer vilket videoklipp som helst så dyker det

upp en text som säger att jag inte kan sign in pga att min profil som jag använder inte har gold membership och att jag ska logga in med ett live konto som har det och

signa in igen vilket inte går och när jag stänger ner youtube appen så blir jag disconnectad från xbox live och för att komma in i xbox live igen så måste jag antingen

starta om xboxen eller testa min nätverk och xbox connectivity och testet blir alltid ok. Nu är det så att jag har betalat gold varje månad i 2 års tid och jag hade aldrig

problem med youtube den första månaden när appen kom till xbox live. Nu har den inte funkat på 2 veckor. Är ute på xbox live varje dag och spelar online mot andra vilket man inte kan göra om man inte har gold. Har sökt  på internet efter en lösning men hittar bara andra med samma problem men lösningen uteblir. Finns det några andra här med samma problem och vet en lösning?

MvH

Magnus

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 4 Applies to:

Verkar helskumt, det funkar bra för mig så hoppas du kommer på en lösning, för funka ska det ju.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Japp. Det är jätteskumt. Det verkar som att youtube inte känner av mitt guldkonto och dissconnectar mig just därför. Jag fattar inte var någonstans det går fel???? Det är kanske inte hela världen men om microsoft är så gnidna att bara de som betalar för ett guld konto ska kunna använda youtube så vill jag ju inte vara värre :).

Sorry this didn't help.

Hej Tyfusboy, har du provat att ta bort appen och installerat om den på nytt?

Sorry this didn't help.

Hej taidara. Jepp. Har prövat att avinst och installera igen, rensat cache minne på boxen. Tagit bort min profil och laddat hem den igen men dessvärre kvarstår mitt problem som börjar gå mig på nerverna. Vet inte var jag ska vända mig längre. Verkar inte finnas någon lösning....suck.

Sorry this didn't help.

Vilken modell på modem/router har du?

Har du sökt efter korrupta filer? Ta bort dem i sådana fall.

Kika på den här länken och se om den kanske kan hjälpa dig på traven: support.google.com/.../answer.py

Sorry this didn't help.

Hej. Kör med com hem. Har ett Netgear CG3100. Korrupta filer? Var hittar jag dom? Ska ringa en från xbox supporten imorgon så det kanske löser sig då.

Sorry this didn't help.

Hej Tyfusboy! Korrupta filer känns igen som ett gult utropstecken. Ring Xbox LIVE support och hör med dem.

Posta gärna tillbaka och berätta om och hur du lyckades lösa problemet. :)

Sorry this didn't help.

Hej!

Igår hade jag ett halvtimmes samtal med en riktig proffsig och tillmötesgående support kille på xbox live support. Trots portöppningar i modem/routern och inknackning av manuellt ip och dns adress i boxen så gick det inte. Han gav mig rådet att kontakta com hem och berätta om mitt problem och kanske få en uppdatering till modemet eller ett annat modem. Alternativt göra en fabriksåterställning på modemet vilket jag tycker låter konstigt eftersom jag inte har pillat med några andra inställningar och har default inställningarna. Efter samtalet petade en tandpetare in i restore-hålet i 10 sekunder och modemet startade om. Startade youtube och valde ett klipp och allting fungerade perfekt. Jädrans konstigt. Men jag är glad. Tack för visat intresse för mitt problem som nu är löst.

Sorry this didn't help.

Vad bra att det löste sig för dig. Routen är i många fall den bidragande orsaken till problem med att använda tjänsten Xbox LIVE. Om problemet skulle uppstå igen rekomenderar jag att du loggar in på din router och kontrollerar så att du inte har "block sites" påslagen (enabled) screenshots.portforward.com/.../Block_Sites.htm

Sorry this didn't help.