hdtv om te gamen

Hey,

ik ga mij een nieuwe hdtv kopen vooral om te gamen, maar ik twijfel tussen een led van samsung (ue40d700) en een plasma van panasonic, en geraak er maar niet uit.

Ik vind het beeld van de led super maar ik heb al van verschillende tests gelezen dat deze wel last hebben van input lag, terwijl een plasma hier weinig of geen last van heeft.

Iemand suggesties, opmerkingen, aanbevelingen hieromtrent? O ja ik game vooral online en dan vooral cod!

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 4 Applies to:

De techniek tussen LCD en LED is echt totaal anders.
LED heeft een stuk hogere lichtopbrengst en kost minder energie.
Voordeel is dat de beelden scherper worden in contrast en brightness, waardoor ook zwartkleuren vaak dieper worden. (ook geholpen door back-light dimming)

LED is de toekomst en zal uiteindelijk de huidige LCD TV totaal gaan vervangen als belichtingstechniek in platte TV's.
Daarnaast is LED verlichting een stuk platter te maken, waardoor TV's nog maar 0,3 cm dik hoeven te zijn!

LED heeft dus voordelen, het nadeel kan zijn dat je het licht te schel/helder vind...

Enfin, een optie zou ook kunnen zijn, (vooral als je hem enkel voor gamen gaat gebruiken) om de Sony 3D Visor te kopen.
Dan heb je voor 800 euro een voor zover ik nu in kan schatten top-product! Spelen op een iMax scherm mét 3D in HD!
Google maar even, is misschien ook een optie voor een redelijke prijs.
Nadeel is dat je er enkel alleen van kan genieten...

Anders raad ik een LED TV aan, de vraag is of je 3D ondersteuning wilt. 3D wordt de toekomst, maar de techniek wordt nog continu verfijnt.
Nu nog met active bril, de eerste TV's met passive bril zijn er al (Cinema 3D heet dat) maar is qua kwaliteit nog niet zo scherp als de active shutter-bril varianten. Voordeel is dat bij de passive bril geen cross-talk voorkomt.

De TV's waarbij de "bril" functie in het scherm zit ingebouwd is de volgende stap. Er zijn 2 technieken waarbij je zonder bril TV kan kijken.
De "Nintendo 3Ds" techniek, welke door Philips is ontwikkeld, maar nog niet klaar is voor de consumenten productie doordat de beeldkwaliteit nog niet hoog genoeg is.

En de techniek waarbij het scherm zelf zorgt voor de stereoscopische afwisseling van beelden.

Microsoft en Sony zullen over 2 jaar zo'n beetje al hun games wel 3D ready gaan produceren. Dus misschien wel handig om al op in te spelen.
Zelf vind ik Sony TV's toch het beste qua duurzaamheid en kwaliteit. Ook al betaal je meer dan bijvoorbeeld Samsung.
Ik heb nu een Samsung en merk dat ik meer problemen met mijn TV heb dan mijn vader die tegelijkertijd met mij zijn Sony kocht.

Waar je dus op moet letten:

Beeldkwaliteit:
Koop een Full-HD TV (1920x1080)

3D functionaliteit
Active Shutterbril is de beste kwaliteit, nadeel is mogelijke cross-talk. (of kijk naar de Sony 3D Visor)

Verlichtingstechniek:
LED of OLED

Beeldverversing:
Niet meer dan 0,8beeldjes/seconde

Contrast:
Local Backlight Dimming is handig voor diepe zwartkleuren

Jouw budget bepaald uiteindelijk ook een groot deel van de keuze....
Succes!
Greetz

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

[quote user="Leepe Steven"]

omdat een led tv eigenlijk een lcd tv is :-)

[/quote]

Haha, jij zegt het. [:P]

Ik heb verder weinig verstand van tv's, dus ik ga hier geen discussie aan of LCD en LED identiek zijn aan elkaar. [;)]

Sorry this didn't help.

omdat een led tv eigenlijk een lcd tv is :-)

Sorry this didn't help.

Ik heb zelf een LED van Sharp en helaas had ik aan het begin (en eigenlijk nog steeds) last van die input lag. Ik merkte het dus vooral bij games als CoD, omdat daar je reactievermogen wel snel moet zijn en ik steeds tekortschoot hierin.

Aan de andere kant heb ik hier tegenwoordig geen last meer van, omdat ik er simpelweg aan gewend ben geraakt en omdat ik CoD eigenlijk toch niet zo veel meer speel. [:P]

Tot slot heb ik ook nog een vraag aan jou: Waarom is je alternatief voor een LED tv een plasma tv? Een plasma tv verbruikt veel meer stroom als een LED en je hebt ook nog een tussenoplossing: een LCD tv [;)]

Sorry this didn't help.