Gehackt op Xbox 360

Beste mensen,

Ik ben er zojuist achtergekomen dat ik ben gehackt via een Xbox 360. Gisteren toen ik mijn console opstartte was het namelijk al zo dat ik de melding 'Broodjekipkorn last signed in from another console' kreeg, wat dus obviously niet was. Toen had ik al zo mijn twijfels.

Inmiddels kijk ik dus bij mijn activiteiten, waar plotseling vóór Kung Fu Panda (dat heb ik vanochtend nog gespeeld), de activiteiten 'Netflix' en Gears of War 3 staan. GoW3 heb ik niet, en ik weet niet eens wat Netflix is. Kan ik deze activiteiten verwijderen?

En kan het kwaad dat ik ben gehackt, heeft het gevolgen?
Te triest voor woorden dat je tegenwoordig nergens meer rustig iets kan doen zonder andere mensen proberen in te breken.

Ik heb mijn wachtwoord veranderd, dus ik hoop dat het nu niet meer gebeurd.

En ten slotte, moet ik hiervoor contact opnemen met Microsoft?

Mvg,

Broodje.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 23 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Ik zou inderdaad maar even contact opnemen met MS. Het niet melden en ze merken dat er iets heeft afgespeeld weten ze niet van jouw achtergrond en bannen ze je account. Lijkt me niet de bedoeling.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Er zijn gelukkig geen achievements gehaald in Gears 3. Je kunt hem uit je activiteitenlijst verwijderen door op je Xbox naar je achievementlijst te gaan. Bij alle games waar nog geen achievements unlocked zijn wordt een optie gegeven om het te deleten, ben even vergeten welke knop het precies is, waarschijnlijk X ofzo. Of dit ook geldt voor Netflix en andere apps heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar het zou logisch zijn als het daarbij ook mogelijk is.

Sorry this didn't help.

Een beetje late reactie, maar er is ook Gotham City Impostors (oid) gespeeld en hiervoor is wel een achievement gehaald.

Ik heb contact opgenomen met Microsoft, maar zij zeiden niks over het hacken verder. Alleen het verzoek om mijn wachtwoord te veranderen. Ik verwacht dus geen ban, gezien ik het heb gemeld (ook al doen ze er niets mee??).

Thanks in ieder geval voor de tip van het verwijderen! Ik ga er vanavond even na kijken. Toppie.

EDIT: ik zie plotseling dat er op 28-2 ook gebruik is gemaakt van mijn MS points! Ik had er 1660 en nu nog maar 10! Kan ik deze terugkrijgen?! Want daar heb ik voor betaald!!

Sorry this didn't help.

Als je MS points terug wil krijgen moet je bij de klantenservice een zaak indienen van een ongeautoriseerde toegang zodat ze het kunnen uitzoeken. (geen garanties)

Nog iets, de console kijkt naar het account als die daar eenmaal ingeladen is en vraagt dan niet standaard om een wachtwoord. Nu je het wachtwoord veranderd hebt, klik op deze pagina live.xbox.com/.../Protection en klik op de knop "downloaden van profiel vereist" als je daar meerdere consoles ziet staan. Als je dan je console aanzet moet je je profiel opnieuw downloaden en weet je zeker dat jij de gene bent die em nu heeft.

Sorry this didn't help.

Dat is dieptriest, natuurlijk. Ik wil mijn ong. 80 EUR wel terug. Een vriend heeft mij laten zien hoe ik kan bekijken wat er is gedownload, en er zijn enkele picture packs gedownload, wat DLC en een extra voor COD MW3 (denk ik). Heel fijn dat ik dat nu dus ook nog een keer kan downloaden op mijn eigen console, maar ik hoef dat niet. Ik wil dat niet dus kun je dat in feite 'teruggeven'? Ik wilde DLC downloaden voor Mafia 2, e.d. Maar dat gaat nu niet meer!

Verder, ik zal de instellingen vanavond even nakijken. Ik vond het eerlijk gezegd wel handig dat je niet elke keer meer al je gegevens moest invullen en het profiel moest downloaden, maar ik moet dus weer terug naar die tijd? Slaat gewoon helemaal nergens op dat je zelfs hier wordt gehackt en er dingen van je worden gejat.

Ik vind het niet meer als normaal als Microsoft dit voor mij oplost.

Sorry this didn't help.

Nee dat van "downloaden van profiel vereist" is dan weer eenmalig. Het is alleen dat je alle consoles uitsluit waar je ooit bent geweest of gehijackt is in dit geval. Het is nauwelijks voor te stellen maar dit is geen hack geweest bij Microsoft. ER zijn een aantal game website's en gerelateerde game fora's gehackt (EA ong. 1 jaar geleden bijvoorbeeld). Mocht je daar ooit ingeschreven hebben staan en daar het zelfde wachtwoord hebben gebruikt als hier, dan heb je best grote kans dat ze je account in konden zonder enige moeite.

Het laten uitzoeken van wat er gebeurd is bij de klantenservice kan lang duren (je bent in dit geval niet de enige) maar het loont zeker de moeite als je alle info aan hun geeft als ze er niet om vragen om maar zoveel mogelijk info te geven wat jij denkt wat ze moeten hebben.

Sorry this didn't help.

Ohja, Download NIET de content naar je eigen console wat je zelf NIET gekocht hebt om verwarring in het onderzoek tegen te gaan.

Sorry this didn't help.

Het is lullig, maar een account wordt niet zomaar gehackt, let hierop bij je volgende wachtwoord.
Doe nooit mee aan gratis MP-acties van Microsoft-oogende website waarop je een gamertag en wachtwoord in moet vullen of je zelf moet aanmelden.

Nu is 1660 Microsoft Points géén 80 euro, eerder 16 euro.

Hopelijk ben je vanaf nu hack vrij!
Greetz 

Sorry this didn't help.

Mja... Daar heb je gelijk in mart. Zo tussen de 18 en de 22 euro ongeveer. (ligt aan waar je het gekocht hebt). 80 euro zijn ongeveer 8400 punten zo ff snel uitgerekend. Desalniettemin. Het is klote wat er gebeurd is.

Sorry this didn't help.

Klopt. Op een gemiddelde site kom je overigens wel op 25 EUR uit.

Ik heb verder overigens ook niet meegedaan aan dergelijke acties, o.i.d. Maar wellicht zou dat wat Jemarari eerder vertelde over websites, dat zou best kunnen. Dat zou ik zo niet weten, maar dat lijkt me niet niet mogelijk.

Sorry this didn't help.