FAQ: Xbox vernielt/bekrast spel wat nu?

FAQ: Xbox vernielt/bekrast spel wat nu?

In deze thread gaan we het hebben over :

• Xbox vernielt/bekrast spel wat nu?

Xbox vernielt/bekrast spel wat nu?

Als je Xbox je spel bekrast dan gaan we eerst even na wat je gedaan hebt met je console en wat de oplossingen kunnen zijn.

-Heb je je Xbox 360 verplaatst of gekanteld terwijl dat er een spel inzat en speelde?
Je mag NOOIT je Xbox 360 verplaatsen of kantelen als je console aanstaat. Dit zal 9 kansen op de 10 je disc vernielen! Meestal zullen de krassen in een cirkel staan (foto) . Als je game een spel is van Microsoft dan sturen ze je soms een nieuw spel als je even naar de klantenservice belt. (niet altijd) Als je geen nieuwe krijgt en de winkel waar je je game hebt gekocht niet wilt ruilen dan kun je altijd even naar Game mania gaan waar ze voor    +- 5 euro je game terug krasvrij maken. In de meeste gevallen is je game dan herstelt en kan je hem terug gewoon spelen. En herinner je er aan dat je nooit meer je console verplaatst als er een game in zit! Op de console staat dan ook expliciet een waarschuwing geplakt waarop staat dat je je console niet mag verplaatsen. Knoop dit dus goed in je oren!! voordat het noodlot toeslaat.  ( kijk en leer!!!!

)

-Ik heb mijn Xbox helemaal niet verplaatst en toch bekrast hij mijn games.
Helaas is dit in sommige gevallen dat de Xbox krassen blijft maken op je games. Dit komt omdat je disc drive dan stuk is. Dit kun je controleren door er bv: een lege dvd in te steken en daarna te kijken of er krassen op staan. Als er krassen op staan zul je het volgende moeten doen. Je zal dus even een reparatie verzoek moeten sturen naar Microsoft voor de reparatie van je console te regelen. Ze zullen je dan een doos leveren met instructies hoe je je console moet opsturen. (haal altijd je hard drive eruit!! (slim) (original) ) en volg de instructies op het bijgeleverd papier zeer goed op. Na een paar weken krijg je je gerepareerde console terug en kan je weer gamen.

Mochten er verder nog vragen zijn, dan kunnen deze worden gesteld in deze thread.
Groeten,
Silentkill.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 140 Applies to:

Heey allen,

Ik heb 20 oktober een xbox en gears of war3 gekocht om samen met vrienden te gamen. Nu ben ik geen console fan en speel dus eigenlijk alleen als vrienden me uitnodigen. Wat 3x is gebeurd in de afgelopen maand. Nu vorige week (na 2.5 weken gow3 te hebben) wilden we weer spelen en kreeg ik de melding ''error, disc unreadable''  na 3 pogingen van opnieuw opstarten wilde ik de disc maar eens schoonmaken en bleek dat er een kring opzat. Niet precies zoals de foto, iets lager (verder van de buitenrand).

Nu heb ik de garantie doorgelezen en er staat nadrukkelijk indien je onvoorzichtig bent geweest geen vergoeding. Nou ik heb hem altijd plat staan en beweegt nooit. Ik werk op een laboratorium wat zoiesso al een voorzichtige en nauwkeurige aard nodig heeft en zo ben ik dus ook met mijn eigen spullen.

Zover ik weet kopen we de technology van het "spel''  om te kunnen spelen. De kosten zijn voor microsoft zo goed als niets behalve de 50 cent per dvd/disc/cd wat het ook is. Dus kortom de technology zou geleverd moeten worden.

Na zojuist de klantenservice gebeld te hebben (die niet te vestaan was omdat hij 1) nauwelijks nederlands kon en 2) hele slechte microfoon had en heel zacht prate) kreeg ik te horen dat als ik 15 euro betaal een nieuwe krijg?

Dit zou in een normaal land anders moeten, en ik zie hier graag een fatsoenlijke reactie op.

Groetjes,

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

heey , sorry voor de late reactie

Je zal dus even een reparatie verzoek moeten sturen naar Microsoft voor de reparatie van je console te regelen. Ze zullen je dan een doos leveren met instructies hoe je je console moet opsturen. (haal altijd je hard drive eruit!! (slim) (original) ) en volg de instructies op het bijgeleverd papier zeer goed op. Na een paar weken krijg je je gerepareerde console terug en kan je weer gamen.

greets

Sorry this didn't help.

ik had dit een keer met resident evil 5, ik  was het gewoon aan spelen en in eens kreeg ik een melding van disk unreadebole  en ook steeds op de zelfde punt, en toen zag ik later dat er een kring in zat, gelukkig was het spel al tijdje uit  en had  ik hem vrij goed koop weer opnieuw gekocht, maar ik heb het verder daarna ook niet meer gehad

Sorry this didn't help.

kan misschien door vuil ofzo komen ofdat je hem zooo vaak gespeelt hebt e :)

Sorry this didn't help.

Hallo allemaal, Mijn Gta V loopt Bij het laden steeds vast, nu Ben ik erachter gekomen dat er allemaal kleine krasjes Op de cd zitten ik heb mijn Xbox niet verplaatst en Hij staat gewoon recht. Als ik de cd van Gta V nu opstuur krijg ik dan een nieuwe?

Sorry this didn't help.

Hai je xbox staat recht dwz plat? En nee je kunt die disc niet opsturen en een een nieuwe krijgen je kunt hem laten polijsten voor een euro of 5.

Sorry this didn't help.

Gamemania polijst idd games voor je!
Vervelend dat dit zo gebeurd, je krijgt geen nieuwe disk, maar als je merkt dat meerdere spellen krassen krijgen kan je wel bij Microsoft dit mankement aangeven.
Bel de klantenservice en geef door dat je Xbox 360 krassen maakt op je games!

Succes!
Greetz 

Sorry this didn't help.