FAQ: Xbox Live Silver/Gold Abonnement

FAQ: Xbox Live Silver/Gold Abonnement

In dit topic gaan we het hebben over beide abonnementsdiensten van Microsoft. Veel voorkomende vragen rond deze abonnementsdiensten zullen worden behandeld.

Xbox Live Silver Abonnement
Nieuw Silver Abonnement
Bij het aanmaken van een Gamertag op je Xbox 360 maak je automatisch een Xbox Live Silver Abonnement aan.
Dit houd in dat je alles kan op Xbox Live, behalve online gamen.
Xbox Live Silver is volledig gratis met geen additionele kosten binnen dit abonnement.
Bij het aanmaken van een Xbox Live Silver Abonnement krijg je gratis 1 maand Xbox Live Gold om te proberen.
Lees voor meer informatie over het aanmaken van een Silver Account of de gratis maand Xbox Live Gold:
FAQ: Gratis 1 maand Xbox Live Gold bij een nieuw Account.

Speciale Acties van Microsoft
Microsoft houd geregeld speciale acties waarbij elk Xbox Live Silver Abonnement voor een bepaalde periode wordt omgezet naar een Xbox Live Gold abonnement. Dit is pure marketing om de Xbox Live Silver gebruikers over de streep te trekken om toch voor het Gold abonnement te kiezen.
Tijdens deze speciale acties van Microsoft wordt je Xbox Live Silver profiel niet daadwerkelijk op het oog omgezet. Je zal dus niet zien dat de silveren balk boven jouw profiel ineens goud wordt. Enkel de rechten worden veranderd, jij kan tijdens deze periode met je Silver Abonnement opeens wél online gamen tegen anderen.

Let op:

Mocht jij een Silver Abonnement bezitten en toch op de dag dat de actie in gaat geen online matches kunnen spelen, dan ligt dit waarschijnlijk aan het tijdsverschil tussen ons en Amerika. Het is daar 8 tot 9 uur vroeger. Bij het beginnen van de werkdag in Amerika gaat de actie pas in, dat is dan voor ons pas aan het begin/einde van de middag. Wacht dus even geduldig af en je zal merken dat je met je Silver Abonnement ineens wel online matches kan joinen!

Na de actie periode wordt je Silver Abonnement in zijn oorspronkelijke staat hersteld. Mocht je toch online tegen anderen willen gamen, dan dien je een Xbox Live Gold abonnement af te sluiten.

Xbox Live Gold Abonnement
Met Xbox Live Gold haal je alle potentie uit je Xbox console.
Belangrijk om te weten is dat zodra jij via je credit card een abonnement afsluit op je console, dit een automatisch verlengend abonnement is.
Dit houd in dat er na aflopen van jouw abonnement automatisch hetzelfde abonnement wordt afgeschreven.
Opzeggen van een Xbox Live Gold abonnement kan enkel en alleen via de Microsoft Klanten Service.

Xbox Live Gold Abonnementsvormen
Kies je voor 1 maand Xbox Live Gold, dan wordt er elke maand €6,99 afgeschreven. Een Jaar abonnement Xbox Live Gold kost €59,99.
Dit komt neer op €0,16 per dag voor een jaar abonnement en €0,23 per dag voor een maand abonnement.

Het abonnement verlengen kan op 2 manieren:
Credit Card (Automatische verlenging)
Redeem Code (zelf verlengen door middel van kaart te koop in gamewinkels)

De volgende abonnementen zijn beschikbaar voor Xbox Live:
1 Maand
3 Maanden
12 Maanden
Alsmede soms ook speciale acties enkel via Credit Card op Xbox Live Marketplace

Voor hulp over het activeren van Xbox Live Gold verwijs ik door naar het onderste deel van de volgende thread:
FAQ: Gratis 1 maand Xbox Live Gold bij een nieuw Account.

Mochten er verder nog vragen zijn over dit onderwerp, dan kunnen deze hier worden gesteld!
Groeten,
Mart

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 219 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Hallo , Ik heb mijn xbox tweederhands gekocht blijkbaar is de vorige eigenaar geband , hoe moet ik dit opheffen? schiet op! want ik heb al een xbox live gold kaart!

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Tja, dat is het grootste probleem van tweedehands je spul kopen.
Nu zit je met een Xbox 360 waarvan het IP adres van die Xbox 360 is gebant...
Je doet er niets aan, een verknalde Xbox kan niet meer online.

Dat zijn punten waar je naar moet informeren voordat je een Xbox 360 koopt, maar aangezien 'schiet op!' blijkbaar je slogan is denk ik niet dat je dat hebt gedaan....

Greetz

P.S. Deze terug proberen te geven aan die gast, en gewoon een legale Xbox 360 kopen, of 2de hands kijken + testen alvorens je hem mee naar huis neemt...

Sorry this didn't help.

Schiet op want anders..........?  Maar dat is idd het risico van een 2e handse box kopen en die gast is iig blij dat hij ervan af is.

Sorry this didn't help.

maar krijg je iets van een bericht als elk acount een periode word omgezed in gold acount

Sorry this didn't help.

[quote user="DamagedMonkey95"]

maar krijg je iets van een bericht als elk acount een periode word omgezed in gold acount

[/quote]

Nee je krijgt geen bericht als er een actie is voor gratis Xbox Live.
Vaak vind je dit nieuws wel op bekende game-websites. Er wordt wel reclame voor gemaakt maar niet dmv een PM in je inbox.

Daarnaast kan je dus enkel online spelen als je het Gold abonnement koopt van Microsoft.
Door deze betaalde online dienst kan Microsoft de kwaliteit van online gaming en servers hoog houden.
Dus silver is géén mogelijkheid om online te gamen. (mits tijdens een speciale actie die niet al te vaak voorkomt) (+/- 2x per jaar hooguit)

Dus wil je online gamen dan moet je een Gold Abonnement nemen á 59,99 euro per jaar.

Succes! [Y]
Greetz 

Sorry this didn't help.

Als ze alleen het ip-adres hadden gebanned dan zat hij niet met het probleem.

Gewoon je router ff een nieuw ip-adres laten aanvragen.

Denk dat je bedoelt dat zijn mac-adres of een andere specifiek kenmerk van z'n xbox is gebruikt om deze te bannen.

// ---

Sorry this didn't help.

Vergeet niet de gratis 24/48 uur gold kaarten die (vroeger?) bij spellen zoals Gears of War zaten.

Die werken hetzelfde als alle andere codes die je invoert op je systeem, maar met dit verschil dat je dan tijdelijk beperkt on-line kunt.

Helaas krijg je dan niet de andere 'extra features' van Gold, dus je kunt ze niet gebruiken om eerder een demo te downloaden of ieder ander onderdeel dat volledige 'gold'-status vereist zoals o.a. het veilingshuis (auctionhouse) dat onderdeel is van Forza 3 .

Sorry this didn't help.

Ik heb een xbox 360 en wou de 1maand gratis live gold. maar toen ik me aanmeldde, kon ik niet online gamen!

hoe kan dat?

gr jaji

Sorry this didn't help.

Er staat in deze startpost een link waarin dat pressies uitgelegd word.

Sorry this didn't help.

het is nu al langer dan 9 uur voorbij en nog steeds kan ik niet online gamen.

maar bij het aanmaken van mijn account kreeg ik ook niet aan het einde dat ik 1 month trial starts now te zien..

Sorry this didn't help.