FAQ: Xbox, Garantie & Reparatie

FAQ: Xbox, Garantie & Reparatie

We hebben het hier over 3 onderwerpen:

- Wat te doen als de Xbox stuk is met Garantie
-
Wat te doen als de Xbox stuk is zonder Garantie
- Garantie na Reparatie

Algemeen
Zodra je een nieuwe Xbox koopt heb je automatisch 1 jaar garantie. Mocht je Xbox in dit eerste jaar stuk gaan dan worden alle reparatie kosten vergoed door Microsoft.

Je raakt je Garantie het eerste jaar niet kwijt tenzij:
- het garantiezegel van uw Xbox 360 S is verwijderd.
-
uw Xbox 360 S of Accessoire voor commerciële doeleinden wordt gebruikt (waaronder verhuur, pay-per-play, etc.).
-
uw Xbox 360 S of Accessoire gebruikt wordt met producten die niet door Microsoft verkocht of in licentie gegeven zijn (waaronder “piraterij”-games en accessoires die niet door Microsoft geproduceerd zijn of in licentie zijn gegeven).
-
uw Xbox 360 S of Accessoire is opengemaakt, gewijzigd, of ermee is geknoeid (waaronder pogingen om het beveiligings- of anti-piraterij mechanisme van een Xbox 360 S of Accessoire buiten gebruik te stellen), of het serienummer is gewijzigd of verwijderd.
-
uw Xbox 360 S of Accessoire beschadigd is door een externe oorzaak (waaronder ontoereikende ventilatie, of een ander niet opvolgen van de instructies in de gedrukte gebruikershandleiding in de verpakking van de Xbox 360 S of Accessoire).
-
uw Xbox 360 S of Accessoire door een ander dan Microsoft is gerepareerd.
- u tracht om het beveiligings- of anti-piraterij systeem van uw Xbox 360 S of Accessoire buiten gebruik te stellen of te omzeilen.

Xbox Stuk met Garantie
Mocht je Xbox onverhoopt stuk gaan, dan is het makkelijk altijd contact te zoeken met de Klantenservice Microsoft.

Soms kan je niet precies herinneren of je nog wel garantie hebt, bel dan ook gewoon de klantenservice, zij kunnen dat allemaal uitzoeken.
Houd wel het Serial Number (SN) van je Xbox bij de hand.
Xbox 360 White/Black/Elite Edition: Serienummer te vinden op het witte etiket op de achterzijde van de Xbox 360
Xbox 360 Slim Edition: Serienummer te vinden op de witte sticker achter het USB klepje op de voorzijde.

Wat doet Microsoft
1. Jij belt de Klantenservice
2. Microsoft checkt het serienummer en de garantieperiode
3. Microsoft (TNT) stuurt een sticker om je Xbox op te sturen
4. Je pakt zelf je Xbox, (zonder hardeschijf) in een neutrale doos, goed in en plakt de geleverde sticker erop.
5. Je levert je pakket in bij het lokale postkantoor. (verzendkosten zijn al betaald door Microsoft)
6. Je kan je pakket traceren en de reparatie volgen door middel van het servicenummer welke je via je e-mail krijgt toegestuurd.
7. Zodra je Xbox is gerepareerd (of vervangen door een nieuwe) wordt deze terug gestuurd.
8. Nu zorg je dat je thuis bent als TNT langskomt met je "nieuwe" console.

Xbox Stuk zonder Garantie
Dat je geen garantie meer hebt kan dus komen door diverse oorzaken. (zie boven aan deze FAQ) Mochten dit illegale oorzaken zijn dan ben je hier zelf zeker van op de hoogte.
Let op met tweedehands consoles kopen via particulieren, je weet immers niet wat zij ermee hebben uitgespookt.
Het kan zijn dat zodra jij online gaat gamen, ineens je profiel wordt geblokkeerd en je van illegale praktijken wordt beschuldigt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er een jaar voorbij is en jouw Xbox console het buiten dit eerste jaar begeeft.
Nu kan je in veel gevallen alsnog de Klantenservice Microsoft bellen.
Leg het probleem voor.

Microsoft zal je Xbox sowieso kunnen maken, echter zijn de prijzen buiten de garantie tussen de 80 en 110 euro.
Je zal voor jezelf dus de afweging moeten maken of je liever een nieuwe console koopt of hem toch laat repareren.

Garantie na Reparatie
Zodra je console is gerepareerd ontvang je van Microsoft 95 dagen garantie.
Let op als je nog lopende garantie langer is dan deze 95 dagen dan telt de langslopende periode en vervalt de andere!

Voorbeeld
Je koopt je Xbox 360 nieuw en na 1 maand gaat deze al stuk. Dan stuur je hem op met nog 11 maanden garantie over.
De 3 maanden die je normaal krijgt na reparatie vervallen nu, deze worden dus niet bij deze 11 maanden opgeteld!

Als je buiten de garantie je Xbox laat repareren dan heb je dus wel weer 3 maanden ongestoord gameplezier, deze gaan in vanaf het moment dat Microsoft je de gerepareerde/nieuwe console toestuurt. Mocht je bestaande garantieperiode minder zijn dan 3 maanden, dan wordt deze aangevult tot 95 dagen.

Mochten er nog vragen zijn dan kunnen deze worden gesteld in deze thread.
Groeten,
Mart

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 96 Applies to:

* Please try a lower page number.

* Please enter only numbers.

Ik heb mijn console opgestuurd 2 weken geleden, en heb ehm nu weer terug. Heb nog steeds precies hetzelfde probleem.

Nu wil dat ding weer terugsturen, maar als ik op t reparatie gedeelte kom, dan staat er alleen de status van mijn vorige reparatie en kan ik geen nieuwe inplannen. Hoe zit dat?

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Ik zou zeggen bel de klantenservice en leg je probleem voor ze kunnen je daar vast helpen, wel balen dat je hem kapot terug krijgt en vreemd dat ze hem niet ok terug sturen. Succes ermee en laat ff weten wat er nu gebeurt.

Sorry this didn't help.

Nog niet gebeld, geen beltegoed en krijg 15de pas weer uitbetaald. Maar al me mails worden genegeerd, dat slaat echt nergens op...

Sorry this didn't help.

Als je een vaste telefoon kan vinden, dan kan je gratis bellen naar dat 0800 nummer. Ik vind overigens wel dat 2 weken reparatie tijd een beetje kort is. Kan dat aan mij liggen?

Sorry this didn't help.

2 Weken is mogelijk hoor, ik heb mijn Xbox 360 ook wel in die tijd terug gezonden gehad.
Jammer dat je meteen weer problemen hebt met je xbox 360...

Er zit niets anders op dan weer te bellen met de Microsoft Klantenservice!

Greetz 

Sorry this didn't help.

ik hoor een klein dingetje heen en weer gaan in me xbox, of is het mijn ventilator?

Sorry this didn't help.

Dat kan vanalles zijn, het kan bv ook je harde schijf zijn die aan het lezen/schrijven is, maar hoor je echt iets ratelen alsof het ergens tegenaan komt?

Sorry this didn't help.

Mijn xbox kan de cd's niet meer laden er staat dat ik de cd moet wassen maar het ligt aan mijn xbox denk ik

Sorry this didn't help.

Dan zul je je xbox moeten opsturen voor reparatie

Sorry this didn't help.

Heb ook net een reparatie aanvraag gedaan etiket uitgeprint en order ( voor me zelf ). Nu ga k naar UPS site toe en als k alles invul voor te verzenden moet ik 70 euro betalen ????

Sorry this didn't help.