FAQ: RROD (3 rode lampjes)

FAQ: RROD (3 rode lampjes)

In deze thread gaan we het hebben over het onderwerp: RROD ( 3 knipperende rode lapjes)

RROD wat moet ik doen?

Drie knipperende rode lampjes geven aan dat er een hardwareprobleem is met je Xbox 360 of de voeding. Controleer het lampje van de voeding om na te gaan of er een probleem is met de console of met de voeding. De voeding controleer je als volgt.

1. Zet de Xbox 360-console aan.
  2. Controleer het lampje op de voeding.
    Het lampje van de voeding bevindt zich aan het uiteinde van het vierkante kastje in het midden van de voedingskabel.

Als het lampje groen is dan kun je het volgende proberen:

Oplossing 1.

1. Koppel de voedingskabel aan de achterkant van de console los. Koppel de voeding los van het stopcontact en de console.
2.Sluit de voedingskabel weer aan op de achterkant van de console. Steek de stekker van de voedingskabel weer in het stopcontact en bevestig de voedingskabel weer aan de voedingseenheid.
3.Controleer of de drie voedingsaansluitingen stevig zijn bevestigd.
4.Zet de console aan.

Oplossing 2.

De console moet in het servicecentrum van microsoft worden gerepareerd. HIER kan je een reparatie aanvragen: het staat stap voor stap uitgelegd.

Als het lampje van de voeding niet groen is dan kun je het volgende proberen.

Oplossing 1

1. Koppel de voedingskabel aan de achterkant van de console los. Koppel de voeding los van het stopcontact en de console.
  2. Sluit de voedingskabel weer aan op de achterkant van de console. Steek de stekker van de voedingskabel weer in het stopcontact en bevestig de voedingskabel weer aan de voedingseenheid.
  3. Controleer of de drie voedingsaansluitingen stevig zijn bevestigd.
  4. Zet de console aan en controleer het lampje van de voeding. Als het lampje van de voeding groen is, kijkt u aan de voorkant van de console of er nog drie knipperende rode lampjes zijn. Als de console nu vier knipperende rode lampjes heeft, sluit je een Xbox 360 AV-kabel aan op de AV-poort aan de achterkant van de console.

Oplossing 2.

1. Zet de console uit.
  2. Koppel de voedingskabel los van de console en trek de stekker uit het stopcontact.
  3. Breng de console en voeding naar een andere kamer.
  4. Steek de stekker rechtstreeks in een stopcontact. Gebruik geen overspanningsbeveiliging.
  5. Sluit de voeding weer aan op de console.
  6. Controleer of de drie voedingsaansluitingen stevig zijn bevestigd.
  7. Zet de console aan en controleer het lampje van de voeding.

Lampje van de voeding is groen: Het probleem ligt misschien in het gebruikte stopcontact of in de eventueel gebruikte overspanningsbeveiliging. Laat het stopcontact nakijken of gebruik een andere overspanningsbeveiliging voordat je de console weer op zijn oorspronkelijke plaats terugzet.Kijk aan de voorkant van de console of er nog steeds drie knipperende rode lampjes zijn. Als de console nu vier knipperende rode lampjes heeft, sluit je een Xbox 360 AV-kabel aan op de AV-poort aan de achterkant van de console.Lampje van de voeding brandt niet: Er is een probleem met de voedingseenheid van de Xbox 360. Neem contact op met Xbox Support voor hulp bij het vervangen van de voeding.

oplossing 3.

1. zet de console uit.
  2. Koppel de voedingskabel aan de achterkant van de console los. Koppel de voedingskabel los van het stopcontact en van de voedingseenheid.
  3. Sluit de voedingskabel weer aan op de console, sluit de kabel weer aan op de voeding, en steek de stekker in een ander stopcontact. Zorg dat de voeding zo is geplaatst dat deze goed wordt geventileerd.
  4. Zet de console aan en controleer het lampje van de voeding.

Oplossing 4.

Als het lampje van de voeding nog steeds rood is, ligt het probleem bij de voeding. Neem contact op met Xbox Support voor hulp bij het vervangen van de voeding.

Indien je meer hulp nodig hebt KLIK HIER dan voor info.

Als je andere lampjes hebt branden ga dan naar HIER. Hier staan de andere mogelijkheden netjes uitgelegd met hun fouten.

Mochten er verder nog vragen zijn, dan kunnen deze worden gesteld in deze thread.
Groeten,
Silentkill.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 69 Applies to:

het lampje van mijn microsoft wifi adapter brand rood mijn internet werkt gewoon en ik speel al 5 jaar online wat kan ik hieraan doen iemand een idee?????

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Knippert het rode lampje of brand hij constant rood?

Als het lampje knippert is hij hoogstwaarschijnlijk kapot. Als het lampje constant brand is er iets mis met je instellingen OF wordt de adapter niet goed herkend door je xbox.

Sorry this didn't help.

Ik heb zo een oude (witte) wifi adapter met 1 antenne. Ik heb soms ook dat het lampje rood brandt, mijn oplossing hiervoor. Uplug de usb kabel, even wachten en terug insteken. Dit werkt voor mij altijd 100%. Als dit niet helpt voor jou is je adapter stuk vrees ik.

(btw: ik zie geen gold op je account hier)

Sorry this didn't help.

En de connection test al gedaan? Die geeft dan aan waar de "fout" zit .

Sorry this didn't help.