Error 8015904 con GTA 5 en Xbox Live

Hola, muy bunas a todos; este foro lo hago en base a un problema que me surgió el día de ayer, 04 de Octubre del 2013. Alrededor de las 12:00 P.M. me dispongo a jugar con mi Xbox 360 Pro juego GTA 5 el cual ya había probado el sábado de la semana pasada; al encender la consola me conecto automáticamente a Xbox Live ya que está conectada a internet por cable, porque no dispongo del dispositivo de Xbox para WI-FI. Al introducir el juego todo parece normal, inclusive me pidió una actualización para el mismo, la cual acepte; se desconectó de Xbox Live para iniciar la descarga y luego se conectó normalmente.

Mientras jugaba GTA 5 offline se desconectó de Xbox Live y al intentar conectarme de nuevo apareció un mensaje y al final de este el numero: 8015904; acomodo el cable del internet ya que este a veces da problemas pero igual aparecía este mensaje, luego salí del juego hacia la interfaz de Xbox, probé la conexión, todo estaba bien y conecto a Xbox Live, al  iniciar el juego se desconecta y al intentar conectarme de nuevo aparece el mismo mensaje.

Intrigado comencé a buscar en internet sobre “8015904 en Xbox Live”, al ver que supuestamente era un error con mi perfil y que se solucionaba borrando la memoria de cache de la consola y descargando nuevamente el perfil, opte por seguir estos pasos. Luego de reiniciar la consola, conecto a Xbox Live normalmente e inicie el juego y todo iba bien, jugaba offline conectado a Xbox Live; es ahí cuando decidí probar suerte con GTA Online a pesar de los problemas de los servidores que se comentan en internet y que no soy miembro gold, solo esperaba que me dejase crear mi personaje o tan solo un mensaje diciéndome que solo puedo conectarme siendo gold. Cuando inicio GTA Online, se desconecta de Xbox Live y al intentar conectarme de nuevo aparece el mismo mensaje sobre el error 8015904.

Seguí buscando una solución a este problema y viendo si era el único con dicho error de conexión. Encontré otro solución el cual se trataba de borrar todos los datos de GTA 5 la cual no realice ya que no quiero perder mi progreso en el juego y a ver otros usuarios de Xbox, los cuales intentaron esta supuesta solución, afirmando que no les había funcionado y que al igual que yo, este es el primer problema que presenta nuestras Xbox con Xbox Live.

Quisiera saber si existe alguna solución real la cual pueda arreglar dicho problema o si es un error de Rockstar o de la nube de guardado y no se Xbox Live y que solo es una fachada lo del error 8015904 como dicen algunos post. Ya que planeo comprar una membresía de Xbox Live Gold por 3 meses y no deseo desperdiciar ese dinero. Dicen que es así con todos los juegos pero yo solo he probado con el GTA 5 ya que por falta de tiempo no he introducido otros juegos, por ende no me consta si con todos los juegos se desconecta de Xbox Live por el supuesto error 8015904.

Todos los foros que he visto están en inglés y soy consciente que para muchos, al igual que yo, el inglés no es su fuerte así que es otra razón por la cual hago este post.

Muchas gracias por su atención a este foro y espero que alguien tenga una respuesta a este problema y lo aporte pronto. Buen día y gracias de antemano.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 89 Applies to:

This is the question in english, i don't know if is good the traduction, thanks for read this forum

Hello , very good fats at all , this forum I do based on a problem that came up yesterday , October 4, 2013 . Around 24:00 I am ready to play my Xbox 360 Pro Game GTA 5 which I had tried on Saturday of last week , when I turn on the console automatically connect to Xbox Live as it is connected to internet via cable, because I do not have Xbox device for WI - FI . When you enter the game everything seems normal , I even asked for an update for it, which accept , was disconnected from Xbox Live to start the download and then connected normally.

While playing GTA 5 offline was disconnected from Xbox Live and try to connect again appeared a message and at the end of this the number: 8015904 , cable internet accommodation as this sometimes fails but this message appeared just after I left the game to the Xbox Dashboard , I tried the connection, everything was fine and connect to Xbox Live, to start the game off and try to connect again the same message .

Intrigued I began to search the internet for " 8015904 on Xbox Live" , seeing that supposedly made ​​a mistake with my profile and it was solved by clearing the cache memory of the console and downloading again the profile , choose to follow these steps. After restarting the console, connect to Xbox Live and start the game normally and everything was fine , played offline connected to Xbox Live , that's when I decided to try my luck with GTA Online despite server problems , as discussed in Internet and I'm not gold member , just waiting to let me create my character or just a message telling me that I can only connect being gold . When I start GTA Online , it disconnects from Xbox Live and try to connect again see the same error message about 8,015,904 .

I kept looking for a solution to this problem and seeing if that was the only connection error. I found another solution which was to erase all data from GTA 5 which do not because they do not want to lose my progress in the game and see other Xbox users , which tried this supposed solution , claiming that they had not worked and that like me, this is the first problem with our Xbox with Xbox Live.

I wonder if there is any real solution that can fix this problem or if Rockstar error or cloud save and not Xbox Live and it 's just a facade 8015904 error as some post . Since I plan to buy a Xbox Live Gold membership for 3 months and do not want to waste that money. They say it's like that with all games but I've only tested with GTA 5 and that lack of time I have introduced other games , therefore I am not aware if all games disconnects from Xbox Live for the alleged error 8015904 .

All forums I have seen are in English and I am aware that for many, like me , English is not strong so it's another reason why I make this post .

Thank you very much for your attention to this forum and hope someone has an answer to this problem and what contribution soon. Good morning and thanks in advance .

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Hello Jose,

Man sorry to hear about the connection troubles. Let's see what we can do.

It appears the code 8015904 is not a valid error code. Are you sure that is it? 

To get a better idea of your network setup, please reply to the bold info below.

What Country/State/Province do you live in? 
Modem brand & model number: 
Router brand & model number: 
If Wireless, are you using a white or black external adapter, or an internal (Xbox 360S) adapter?
Things you have tried: 
Is UPnP Enabled? Yes/no/Unknown
Do you have a NAT error? If so, what is your NAT type?
Any Error Codes you encounter: 
Who is your ISP(Internet Service Provider)? 
After you run "Test Xbox LIVE connection" press “Y” for "More Info”. In the pop-up that appears, what are the following values, if shown? (If a value below does not appear for you, just leave it blank.)
W:
X:
Y:
Z:
ID:
L:
Q:
T:
D:
S:
C:

Sorry this didn't help.

Country: Colombia

City: Cartagena

Modem brand: Huawei - Model number: HG520s

I use ethernet

UPnP: Unknow

I doubt the NAT error, since today did not present many problems, but just occasionally disconnected, and the problems surgia to connect again

W: 0000 - 0008

X: 0000 - F001

Y: 20A8 - 48E0

Z: 0000 - 0000

ID: FFFF - FFFF

L: 0015 - 10F1

Q: 8007 - 0435

T: Con cable

A: 192.168.1.2/255.255.255.0

G: 192.168.1.1

D: 200.21.200.10/200.21.200.80

Sorry this didn't help.

Sorry, the real code error is 8015190E

Sorry this didn't help.

Hey there Jose,

If you haven't already, I would highly recommend trying the steps in our 8015190E Error Code article.

Please let us know how those work for you and we'll go from there. 

Sorry this didn't help.

Well, i tried this solution and it worked but last time the error returned; now the error back sometimes, i suppose that is for problem to server of xbox live. In friday in Colombia have xbox live free; i try this day and informed, thank men

Sorry this didn't help.

Well, I played on Xbox Live and now I have no problem, I guess it was a server problem on Xbox Live. thanks for helping bros

Sorry this didn't help.

Glad to hear you're back up and playing JoseD29.

Please let us know if you have any other support issues we can assist with. Happy Gaming! 

Sorry this didn't help.