En XBL Profil, två Xbox och achievements?

Tjenare,

undrar om någon testat att ha en profil på två Xboxar?

Självklart har väl någon det Det jag undrar lite över är gamescore och hur de hänger med till de olika Xboxarna.

När man kör Recover Gametag varnar MS för att gamescore/achievements kan försvinna om man kör för mycket Recover fram och tillbaka...

En polare sov över och tankade ner sin profil på min Xbox via Recover Gametag. Allt gick fint. Vi lirade lite Halo 3 split screen och han plockade nån liten achievement på 5 GS. Jag sa till honom att när han kommer hem ska han inte köra Auto Sign In för då kommer den lokala profilen på hans Xbox att laddas upp till Xbox Live och skriva över de 5 GS han fick hos mig kvällen innan.

Men döm till min förvåning när han glatt meddelar att han råkade köra Auto Sign och men att hans nya 5 GS dök upp i Dashboarden Då känns det ju nästan lite som att Xbox Live och hans Xbox synkade med varandra, ELLER att det är profilen på Xbox Live som alltid tankas ner när man slår igång Xboxen. Då har man ju inget behov av Recover Gametag om man har två Xboxar

Är det någon som vet hur detta hänger ihop?

I sådana fall är det ju bara att ha samma profil på två Xbox, men vara sjukt noga med att båda inte är inloggade samtidigt

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 3 Applies to:

Går alldeles utmärkt att ha din profil på hur många boxar man vill, dock måste man alltid minnas att gå online på den box som den senaste versionen av profilen ligger på för att säkerhetsställa gamerscoren, om man kör med recover metod dvs.

Körman därmed profilen på ett minneskort så är det ännu lättare då man alltid har med sig senaste versionen av profilen och då slipper överföringstiden.

Anledningen till att gamerscore "försvinner" är ju att folk glömmer att gå online med sina profiler där de tog achievementsen. Och hur ska MS servrar hålla reda på saker om man inte ger de infon?

Och jag antar att din kompis någon gång under/efter att han fått de där 5 GS var inloggad på xbox live.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.