Disconnects from Xbox live when starting up game.

Hey,

My xbox disconnects when I play a game, when plaing the game while offline the xbox 360 start-up screen shows permanently.

I already tried: rebooting the router, joining other network, deleting system cache, deleting profile and downloading it again but so far nothing solved the problem.

I just fixed the open tray error by replacing the whole disk-tray perhaps this has something to do with it?

I don't know what it could be or what else to do to solve.

Please let me know if you have any solution.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 7 Applies to:

Zelf je xbox fixen... dat is schending van de code of conduct! als je iets fout hebt gedaan tijdens het proces dan ziet MS dat en zullen ze je perma bannen. Maar dit verklaart niet waarom je scherm blijft laden...

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

[quote user="silentkill12345"]Zelf je xbox fixen... dat is schending van de code of conduct![/quote]Dat vind ik iets wat te vroeg om dat te roepen. Het kan een 2ehands zijn, en uit de garantie periode. Als er softwarematig er aan geknoeit is om voordeel te halen bij spellen zonder dat je er zelf moeite voor hoeft te doen, deel ik je mening.

That being said, zijn er enkele foutcodes die naar voren komen? Wat laat de xbox zien als je verbindingstest uitvoerd?

Sorry this didn't help.

Hey RedNeckJack, The Xbox 360 Console has its own DVD key, this is also included with the original DVD Drive, and it has to match the DVD key given to the Xbox 360 Console. I suggest that you do the following: If you still have the old DVD Drive, put it back in place and request a repair for the console. I'm not sure if your Console still is 'in warranty', but if it is and you did not break the warranty seal, you should be getting a free console repair. You can request a repair for your console Here. Regards, SamxBroski
Translation to Dutch: De Xbox 360 Console heeft z'n eigen DVD key, deze zit al in de orginele DVD Drive, en moet overeenkomen met de DVD key die in de Xbox 360 Console zit. Mijn suggestie is om het volgende te doen: Als je de oude DVD Drive nog hebt, plaats deze dan terug en vraag een reparatie aan voor de Console. Ik weet niet of je Console nog binnen garantie is, maar als dat zo is en je hebt de garantie sticker niet kapot gemaakt, dan krijg je een gratis reparatie. Je kan een reparatie Hier aanvragen. Mvg, SamxBroski

Sorry this didn't help.

Ik heb het weten te maken.

inderdaad de DVD-Drive is gekoppeld aan de DVD drive en ik heb de hardware uit de DVD-drive geplaatst in een nieuwe DVD-drive nu werkt hij weer perfect.

P.s repareren doet xbox support niet als je er ook maar één schroefje uit draait.

Sorry this didn't help.