Dator inte identifierad

Vet att detta är en pc fråga, men det påverkar mina köp av points för användning till xbla.

Det har alltid funkat att köpa points med mitt visa kort, men av nån anledning så har det nu i en månads tid sagts varje gång man lägger in kortuppgifterna för ett nytt köp av points att datorn inte är identifierad, och man får en engångskod till sin mail för att kunna fullfölja köpet,  det var ju konstigt tyckte man, men ok då, det funkar ju,  men i morse då blev det det inga points köpta alls trots att man skrev in engångskoden.

Tror det var nåt med att kortet inte är godkänt eller nåt sånt, men eftersom man köpt med kortet utan problem så sent som typ några dagar sen så gjorde man några försök till, men det gick inte, det enda som hände var att den förbaskade banken drog 10 kronor för varje misslyckat köp,  grrrrrr.

Kortet jag använder för mina xbla inköp tar jag alltid bort efter ett köp och lägger in det igen när det är dags för nytt points inköp, för vem vågar ha sitt visa kort inlagt hela tiden när xbox konton stjäls **** som tätt. 

Så man undrar varför är inte datorn identifierad när den tydligen varit det under många års tid, och hur får man den identifierad igen, har googlat detta men har inte hittat några lösningar. Tror problemet löser sig om man lyckas identifiera datorn igen så slipper man iaf dessa jobbiga engångskoder man får till sin mail.

Datorn kör windows vista.

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 3 Applies to:

Känns ju spontant som att det har just att göra med att du tar bort kortet efter varje gång. Om du nu inte vill ha kortet liggandes aktivt hela tiden så kanske det funkar med e-kort? Bara en tanke, har inte prövat själv men "borde" funka tycker jag.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Jag har inget kort inlagt men får också varenda gång jag ska lösa in en kod att min dator inte kan identifieras och så mejlar de mig en kod jag får slå in. Har väl varit såhär de sista månaderna

Sorry this didn't help.

har aldrig använt e-kort. så man får kanske ta en titt på hur det funkar.  en smidig sak hade ju vart så om man har sitt visa kort inlagt så får man alltid skriva en personlig kod för att kunna köpa nåt på xbla med det,  jag brukade ha kortet inlagt hela tiden, men efter det att min granne fick sitt xbox konto hackat och blev av med 1200 ms points så har man aldrig vågat ha kortet inne jämt.

e-kort..ok får kolla upp det.

Sorry this didn't help.

Märkte nu imorse när jag försöker logga in på https://billing.microsoft.com/ så dyker följande meddelande upp.

"Vi kan inte identifiera datorn som du använder
Om du vill fortsätta kontrollerar du din e-post och anger koden som vi nyss skickat till dig."

Jag ser också att den valt att använda en gammal mail adress som jag inte längre använder. Jag prövade istället med Safari (använder som regel alltid Firefox) och med Safari fungerar allt som det ska och jag kommer in på sidan där jag tillåts logga in på mitt konto. Verkar vara browser relaterat. Minns att jag uppdaterade Firefox i veckan.

Kontrollera internet inställningar i din browser (cookies, cache, Java, Silverlight plug-in) eventuellt byt till en annan browser och se om problemet kvarstår.

Som Kilrah antydde så går det att göra saker och ting enklare. Jag har Handelsbanken och ett Allkort som jag registrerat på Microsoft billing. De kortet är tomt och jag fyller bara på det vi behov om jag vill köpa något. Kontrollera med din bank om dom kan erbjuda något liknande kort som du kan använda dig av för säkrare internet köp.

Sorry this didn't help.

Det gick smidigare än man trodde, fick igång e-kort funktionen och fick lagt in en lagom summa som är tidsbegränsad så nu är allt ok, härligt är det.   :)

Sorry this didn't help.

Internet är en härlig grej. Peka, klicka och saken är biff. Hahaha! :)

@StraxDax bra att det hela löste sig.

Sorry this didn't help.

Finemang att det löste sig! =)

Sorry this didn't help.

Ifall nån undrar varför min Gamertag byts då och då är att det är min  lillgrabb som har kontot, jag får stå för fiolerna, fast man kan ju ändå inte låta bli att köra en del spel när tllfälle ges, den här Gamertagen han har bytt till nu är väl inte den mognaste precis, men vad kan man begära av en 9 åring...

Sorry this didn't help.