Dúvidas sobre a instalação do console.

Olá amigos, eu estou quase comprando meu Xbox One, mas eu tenho uma dúvida sobre a instalação, eu queria saber se é obrigatório  o console ser ligado a um estabilizador, filtro de linha ou se pode ser ligado direto na tomada. Já vi pessoas falando que precisa de estabilizador para não queimar o console e também vi pessoas falando que o uso de um estabilizador não é necessário mas um filtro de linha sim pois já tem um estabilizador interno na fonte do console...

Então a reposta é Estabilizador, Filtro de Linha ou Tomada?

[Translation- 

Hello friends, I'm almost buying my Xbox One, but I have a doubt about the installation, I wanted to know if it is mandatory the console be plugged into a surge protector, power strip or if it could be connected directly into the outlet. I've seen people saying that you need to burn the stabilizer console and also saw people saying that using a stabilizer is not necessary but a Yes because it already has a built-in stabilizer on the source console ...
So the answer is stabilizer, surge protector or outlet?]

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 8 Applies to:
Answer

The Xbox One PSU contains an internal fuse that helps protect your console from voltages that are too high and power surges. However, the PSU is a sealed unit. Therefore, you can’t replace the internal fuse. So the Xbox One PSU should not be plugged into a surge protector. Hope this helps!

TRANSLATION:

O Xbox Um PSU contém um fusível interno que ajuda a proteger seu console de tensões que são demasiado elevados e picos de energia . No entanto , a fonte de alimentação é uma unidade selada . Portanto, você não pode substituir o fusível interno . Assim, o Xbox Um PSU não deve ser conectado a um filtro de linha . Espero que isto ajude!

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.