80072746 Some content from Xbox Live is temporarily unavailable. / Alguns conteúdos do Xbox Live estão temporariamente indisponíveis.

Olá, boa noite a todos;

A alguns dias venho recebendo um erro ao tentar me conectar ao Xbox Live:

"Alguns conteúdos do Xbox Live estão temporariamente indisponíveis. Voce pode
acessar seu perfil, comunicar-se com outros jogadores e jogar online.

Os conteúdos aparecerão automaticamente quando estiverem disponíveis.

Código de Status: 80072746"

Respondendo algumas questões antes:
Uso o Xbox Live do Brasil
   ;
Meu Xbox é um Phat e está conectado a Live via cabo em um roteador TP-Link WR740N v1/v2;
Coisas que tentei: 
Realizei todos os processos do link: http://support.xbox.com/pt-BR/xbox-live/marketplace-and-purchasing/download-xbox-live-content#67643eaee801454c8205a2b718104bbd

Realizei todos os testes de rede, tudo aparece como "Conectado":
Fiz todas as limpezas que é pedido no link:
Abri todas as portas que estão solicitadas.:
Tenho o Upnp do roteador ligado:
O Ip do Xbox está habilitado no DMZ do roteador:
Não tenho erro nenhum de NAT; 
Uso um Velox de  5Mbps;
O status da minha rede é o seguinte: 

W: 0000 - 000B
X: 0000 - F001
Y: 10A8 - 4840
Z: 0000 - 0000
ID: FFFF - FFFF
L: 0015 - 10F0
Q: 0015 - 10F1
T: Com Fio
A: 192.168.0.101/255.255.255.0
G: 192.168.0.1
D: 192.168.0.1/0.0.0.0

Sinceramente não faço idéia de que mais posso tentar.
Se alguém puder me ajudar agradeço. 

[mod translation: Hello, good evening to all;

A few days I've been getting an error when I try to connect to Xbox Live:

"Some content from Xbox Live is temporarily unavailable. You can
access your profile, communicate with other players and play online.

The contents will automatically appear when available.

Status Code: 80072746 "

Answering some questions:
Use the Xbox Live in Brazil;
My Xbox is a Phat and is connected to Live via cable to a router TP-Link WR740N v1/v2;
Things I tried:
I conducted all processes of the link:

I conducted all tests network, everything appears as "Connected":
I did all the cleaning that is required on the link:
I opened all the doors that are requested.:
I have UPnP on the router:
The Xbox's IP is enabled on the router's DMZ:
I have no NAT error;
Use of a Velox 5Mbps;
The status of my network is as follows:

W: 0000 - 000B
X: 0000 - F001
Y: 10A8 - 4840
Z: 0000 - 0000
ID: FFFF - FFFF
L: 0015 - 10F0
Q: 0015 - 10F1
T: Wired
A: 192.168.0.101/255.255.255.0
G: 192.168.0.1
D: 192.168.0.1/0.0.0.0

I honestly have no idea what else I can try.
If anyone can help me thank you.] 

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 37 Applies to:

Poderia ser por causa do Xbox Live está fazendo alguns ajustes, ou algo assim.

[mod translation: It could be because Xbox Live is making some adjustments, or something.]

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Código de status: 80072746

Este erro ocorre se o Xbox LIVE Marketplace está passando por manutenção do sistema, se os arquivos temporários no seu console Xbox 360 estão corrompidos ou se você precisa abrir as portas de rede.

Para corrigir esse problema, tente as seguintes soluções:

Solução 1: Tente novamente mais tarde

Xbox LIVE Marketplace pode estar indisponível devido à manutenção do sistema.Verifique o status do Xbox LIVE. Se houver um serviço de alerta Xbox LIVE, espere e tente novamente mais tarde.

Se não houver alertas de serviço Xbox LIVE, tente a próxima solução.

Solução 2: Limpar o cache do sistema

O cache do sistema contém os arquivos temporários que são usados ​​pelo consoleXbox 360. Limpar o cache do sistema pode corrigir este problema. Siga estes passos:

Limpe o cache do sistema Xbox 360" title="http://support.xbox.com/xbox-360/settings-and-initial-setup/clear-system-cache">Limpe o cache do sistema Xbox Limpe o cache do sistema Xbox 360" title="http://support.xbox.com/xbox-360/settings-and-initial-setup/clear-system-cache">360.
Reinicie o seu console.
Tente acessar o Xbox LIVE Marketplace.
Se você ainda obter o código de status 80072746, tente a próxima solução.

Solução 3: Limpar o cache do sistema de mercado

O console Xbox 360 também armazena arquivos temporários para a Xbox LIVE Marketplace. A limpeza do cache de mercado pode corrigir este problema. Siga estes passos:

No seu console, vá para Configurações e, em seguida, selecione Sistema.
Selecione Armazenamento e, em seguida, selecione o seu dispositivo de armazenamento primário.
Selecione itens do sistema.
Selecione dados do sistema de mercado.
Selecione Excluir.
Reinicie o seu console.
Tente acessar o Xbox LIVE Marketplace.
Se você ainda obter o código de status 80072746, tente a próxima solução.

Solução 4: portas de rede abertas

Se você tem um firewall ou está conectado a uma rede através de seu local de trabalho ou escola, pode ser necessário para abrir portas de rede para que seu console Xbox 360 para se comunicar com a Xbox LIVE. Veja Portas de rede usadas pelo Xbox LIVE" title="http://support.xbox.com/xbox-live/connecting/network-ports-used-xbox-live">Portas de rede usadas Portas de rede usadas pelo Xbox LIVE" title="http://support.xbox.com/xbox-live/connecting/network-ports-used-xbox-live">pelo Xbox LIVE para obter ajuda com a abertura de portas de rede.

Obrigado por utilizar o forum para suporte xbox tem problema mais por favor resposta e um membro da comunidade irá responder e tentar o nosso melhor para ajudá-lo.

obrigado
Lucas

[mod translation: Status code: 80072746

This error occurs if the Xbox LIVE Marketplace is undergoing system maintenance, if the temporary files on your Xbox 360 console are corrupted or if you need to open the network ports.

To correct this problem, try the following solutions:

Solution 1: Try again later

Xbox LIVE Marketplace may be unavailable due to maintenance of the status of sistema.Verifique Xbox LIVE. If there is an alert service Xbox LIVE, wait and try again later.

If no service alerts Xbox LIVE, try the next solution.

Solution 2: Clear your system cache

The system cache contains temporary files that are used by consoleXbox 360. Clear your system cache can fix this problem. Follow these steps:

Clear the cache of the Xbox 360 system.
Restart your console.
Try accessing the Xbox LIVE Marketplace.
If you still get the status code 80072746, try the next solution.

Solution 3: Clear the cache of the market system

The Xbox 360 also stores temporary files to the Xbox LIVE Marketplace. Clearing the cache of the market can fix this problem. Follow these steps:

On your console, go to Settings and then select System.
Select Storage and then select your primary storage device.
Check items system.
Select data from the market system.
Select Delete.
Restart your console.
Try accessing the Xbox LIVE Marketplace.
If you still get the status code 80072746, try the next solution.

Solution 4: open network ports

If you have a firewall or is connected to a network through your workplace or school, you may need to open network ports for your Xbox 360 console to communicate with Xbox LIVE. See Network ports used by Xbox LIVE to get help with opening network ports.

Thank you for using the forum for more support xbox has a problem please reply and a member of the community will respond and try our best to help you.

thank you
Lucas] 

Sorry this didn't help.

Olá, bom dia;

Já tentei todas essas soluções, "Tentar mais tarde, Limpar cache do sistema, Limpar cache do market e abrir as portas".

Por isso recorri ao suporte no fórum, pois fiquei sem alternativa.

Obrigado;

Frédney

[mod translation:

Hello, good morning;
I've tried all these solutions, "Try later, Clear System Cache, Clear Cache market and open doors."
So I resorted to the support forum, because I had no alternative.
Thank you;
Frédney]

Sorry this didn't help.

Greetings, aleckmorpheus. Sorry to hear about your situation! We'll get this sorted out.

If you attempt to access the Marketplace from a secondary console (a friend's for example) are you able to access the Marketplace? Along those lines if you log in to your console with another gamertag are you able to access the Marketplace? Keep me posted!

Sorry this didn't help.

Olá Mister Darcy,

Infelizmente não tenho acesso a outro console (não até o final de semana, quando terei outro console comigo) por isso não posso realizar este teste.

Eu possuo outro gamertag (que não é gold) e tentei realizar o login com ele, o mesmo erro aconteceu.

Outro teste que realizei foi apagar meu perfil no console e baixa-lo novamente da Live, o mesmo erro acontece.

Acabei de entrar em contato via telefone com o suporte técnico, a pessoa que me atendeu disse para realizar o download da atualização do sistema, copia-la em um pendrive e atualizar meu sistema. Mas meu sistema já esta atualizado (14719), ou seja, colocando o pendrive com a atualização não aconteceu nada.

A mesma pessoa que me atendeu, disse que o marketplace esta passando por manutenção e essa poderia ser a causa do meu problema.

Agora com isso, outro problema aconteceu. Como eu havia limpado o cache (sistema e marketplace) ao tentar executar alguns jogos, é mostrado uma mensagem que o mesmo requer atualização, ao tentar atualizar retorna uma mensagem de erro (visto que minha conexão a xbox live não esta funcionando corretamente) e eu não consigo atualizar nenhum jogo e consequentemente não consigo jogar online nenhum também.

E agora?

Frédney

[Hello Mister Darcy,

Unfortunately I do not have access to another console (not until the weekend when I have another console me) so I can not perform this test.
I own another gamertag (not gold) and tried logging in with him, the same error happened.
Another test that I did was delete my profile on the console and download it again from Live, the same error happens.
I just get in touch via telephone technical support, the person who answered told me to download the system update, copy it on a flash drive and update my system. But my system already up to date (14 719), ie putting the stick with the update nothing happened.
The same person who assisted me said that the marketplace is undergoing maintenance and this could be the cause of my problem.
Now with this, another problem occurred. As I had cleared the cache system (and marketplace) while trying to run some games, there is shown a message that it requires an update, when trying to update returns an error message (since my connection to xbox live not working properly) and I I can not update any game and therefore can not play any online too.
And now?
Frédney]

Sorry this didn't help.

Thanks for following up, aleckmorpheus. You mentioned that you are prompted to download an update which returns an error message. What is the error message you receive? Can you use a wired connection between your console and modem via ethernet cable and let me know if that allows you to download the update?

If you can't connect using your internet connection you could always try downloading the update on another network. Here's some extra information about console update problems: support.xbox.com/.../system-update-help.

Sorry this didn't help.

Me desculpe Mister Darcy, mas essas atualizações não referen-se ao meu problema em questão, no momento estou tentando outro console em outra internet, e estou tento problemas piores ainda. pois este me apresenta que não é possível conectar a live.

a situação está complicada aqui, erros em 2 consoles.

No console 2, que não é o meu particular, ao tentar realizar o download do perfil da o seguinte erro: "Uma atualização do sistema é necessária paraentrar no Xbox Live, mas a atualização não está disponível no momento. Se o problema persistir, visite www.xbox.com/support." Mas isso não vem ao caso, pois quero resolver o problema no meu console.

Testei também nesta nova internet o meu console, e o erro que acontece em minha residencia acontece aqui também, ou seja, não é problema com minha internet ou conexão, é sim, provavelmente erro no meu console / live, lembrando que estou sempre usando conexão a cabo.

Por favor, preciso resovler este problema, pois faz duas semanas que não consigo usar o Xbox Live e nem jogar online.

Se eu continuar com esse problema terei que cancelar minha asinatura Live Gold, pois estou pagando a mesma sem uso.

Frédney.

[Texto traduzido pelo Google]

Excuse me Mr. Darcy, but these updates are for an not my problem at hand, I'm currently trying another console in another web, and I'm having problems even worse. because this shows me that you can not connect to live.

the situation is complicated here, errors in two islands.

2 In the console, which is not my particular when trying to download the profile of the following error: "A system update is required paraentrar on Xbox Live, but the update is not available at this time. If the problem persists, visit www.xbox.com / support. "But it does not matter, because I want to solve the problem on my console.

I also tested this new internet my console, and the error that happens in my residence happens here too, ie not a problem with my internet connection or, yes, probably error on my console / live, remembering that I'm always using the connection cable.

Please, I need resovler this problem, because two weeks ago that I can not use Xbox Live and even play online.

If I continue with this problem have to cancel my Live Gold asinatura because I'm payingthe same without use.

Frédney.

[Text translated by Google]

Sorry this didn't help.

Thanks for following up on this. Unfortunately I'm having trouble following the progression of this issue at the moment. I'm afraid I may not be able to offer the best support possible to you because of the language barrier.

At this point I would recommend getting in touch with phone or chat support for your region: support.xbox.com/contact-us. They should be able to work closely with you to get this resolved. Thank you in advance! Very sorry I couldn't be of more assistance.

Sorry this didn't help.

Sou eu quem agradeço o seu suporte, e sinceramente, pelo menos de minha parte o idioma não está sendo um problema.

Já tentei o contato por telefone com o suporte tecnico de minha região e eles também não conseguiram me ajudar. Apesar de serem prestativos não conseguiram resolver o problema.

Eu decidi que iria resolver isso de qualquer forma. Como tenho uma formação prática de mais de 10 anos em redes cabeadas e wireless, estudei muito o meu caso e consegui uma solução.

Utilizo internet ADSL, mas esta chega a minha residencia via wireless. No servidor de internet é executado um servidor linux com uma distribuição brasileira (www.brazilfw.com.br) que faz NAT/Router e cache de disco.

Executando vários testes durante a manhã de sábado descobri que o problema era causado por erro de NAT (mesmo com as portas direcionadas) e por conflito com cache de disco. Desabilitando o cache de disco resolvei o problema.

Como esse servidor de internet é de minha responsabilidade eu pude ter acesso e realizar esses reparos sem problemas.

Com tudo isso já não tenho mais o problema de acesso a Xbox Live.

Muito obrigado pelo auxílio, mesmo que tenha sido dificultado pelo idioma.

Encerro aqui meu tópico.

Frédney

--US GOOGLE TRANLATION--

[It is I who thank you for your support, and sincerely, at least on my part the language is not a problem.

Have tried to contact by phone with tech support for my region and they also could not help me. Although helpful are unable to solve the problem.

I decided I would fix it anyway. As I have a practical training of more than 10 years in wired and wireless networks, studied a lot in my case and got a solution.

I use ADSL internet, but this comes to my residence via wireless. In the web server is running a linux server with a Brazilian distribution (www.brazilfw.com.br) that does NAT / Router and disk cache.

Running multiple tests during the Saturday morning I discovered that the problem was caused by an error of NAT (even with the doors oriented) and conflict with disk cache. Disabling disk cache resolve to the problem.

Since this web server is my responsibility I could have access and make these repairs without problems.

With all that no longer have the problem of access to Xbox Live.

Thank you for help, even if it has been difficult because of language.

I close my topic here.

Frédney]

Sorry this didn't help.