Överföra innehåll med USB-minne

Funderar på att skaffa mig ett Xbox 360 Slim med 250GB HDD istället för att just nu köra på mitt gamla Xbox 360 Premium 60GB.
Men om jag köper en ny konsol behöver jag överföra innehållet från den gamla HDDn till den nya, men kan jag göra det med ett USB-minne?? Eller måste jag köpa en sån där Överföringskabel?

Question Info

Last updated July 4, 2018 Views 1 Applies to:

Överföring via USB fungerar ypperligt, dock något att tänka på är licenserna som kommer tvinga dig att vara inloggad på xbox live för att använda material som du har laddat ner till din 60Gb konsol.

Men detta kan man lösa med en licensöverföring, dock är den lite tidskrävande då man måste ladda ner licenserna en och en via download history listan.

Did this solve your problem?

Sorry this didn't help.

Great! Thanks for marking this as the answer.

How satisfied are you with this reply?

Thanks for your feedback, it helps us improve the site.

How satisfied are you with this response?

Thanks for your feedback.

Mina licenser funkade ypperligt även offline. Är det inte bättre att bara spara och föra över ner de sparfiler du har på spelen och sen ladda ner resten via Market Place? Då behöver man inte så stort USB minne heller.

Sorry this didn't help.

Dock tar ju det ganska mycket tid om man inte har snabb uppkoppling, särskilt om man har mycket DLC material som man ska lägga till listan en och en. Även om nu download history finns.

Sen det där med licenserna kan jag inte förklara. Vägrar funka för mig offline även efter att jag har laddad ner de igen. Men det funkade dock vid mitt förra konsol byte.

Sorry this didn't help.