|
|
Originele Titel: windows virtual PC geen usb functionaliteit
ik heb windows XP mode geinstalleerd op windows 7 Prof, service pack 1,
als ik usb aanklik in de virtuele PC krijg ik de volgende mededeling:
" het benodigde virtualisatie stuur programma voor USB functionaliteit werkt niet''.
In de device manager van de virtuele PC komt geen USB controller voor.
Computer gegevens: Mobo Asus P8Z68-V
Processor Intel i5-2500K CPU 3.3GHz.
Ram 8,00GB
systeem 64 Bits
C schijf Kingston SSD 128 GB
De usb mogelijkheden worden nu juist genoemd als pre in windows virtuele PC.
Weet U misschien een oplossing te vinden?
bij voorbaat bedankt g.a.leijenaar
Ik had dezelfde fout op mijn testpc, maar verder niet naar gekeken omdat ik Xp mode alleen voor testdoeleinden gebruik. En deze fout dus denk ik zelf veroorzaakt heb met testen, op andere pc's werkt de USB functionaliteit van Xp mode direct na installatie.
Na even online gezocht te hebben kwam ik de volgende thread tegen:
Met onderstaande oplossing die ook voor mijn testpc werkte.
1. Voer apparaatbeheer in bij start > programma's en bestanden zoeken en start deze op.
2. Kies bovenin dit scherm voor Actie > Oudere hardware toevoegen
3. Kies in het nieuwe scherm achtereenvolgens voor Volgende > De hardware installeren die ik handmatig in een lijst selecteer (geavanceerd) > USB-Virtualisatie > USB Virtualization Connector Driver > Volgende > Volgende > Voltooien.
4. Start nu nogmaals Xp mode op en test het uit.
Ik las ergens dit:
In XP Mode pull down the Tools menu and click Enable Integration Features. After it installs and reboots, there will be a USB menu item that let's you attach devices on you Win7 USB ports.
Helaas heeft deze suggestie niet geholpen, de integratie functies zijn ingeschakeld,
ik vrees dat de oorzaak dieper ligt, aangezien in de lijst met apparaten, (device manager)
geen USB controller voorkomt, de host (Windows 7 SP1 Prof.) is er wel voldoende mee
uitgerust, is het misschien beter de conversatie in het Engels te voeren?
In afwachting, g.a.leijenaar
In Windows XP Mode zelf (dus de voorgeïnstalleerde versie van Windows XP die bij XP mode geleverd word), zitten de integratie onderdelen al voorgeïnstalleerd. De USB controllers moeten echt in het apparaatbeheer vermeld staan, zelfs als je nog geen USB apparaat hebt aangesloten.
Heb je al geprobeerd om Windows XP Mode opnieuw te installeren ? Denk er dan wel aan dat je de wijzigingen die je gemaakt hebt in XP mode kwijt raakt.
Als het probleem pas later is opgetreden, probeer dan of je systeemherstel kan doen naar een dag waarin het wel nog werkte.
Een herinstallatie heeft niet geholpen, systeem herstel heeft weinig zin, want het heeft nog nooit gewerkt, het probleem is en blijft, dat er geen USB controllers in apparaatbeheer te vinden zijn.
Zonder de kwaliteiten van de forumleden in twijfel te trekken, denk ik dat de hulp van een systeem deskundige hier noodzakelijk is, bestaat de mogelijkheid, om met zo iemand in kontakt te komen?
Microsoft helpdesk of zo iets?
Ik had dezelfde fout op mijn testpc, maar verder niet naar gekeken omdat ik Xp mode alleen voor testdoeleinden gebruik. En deze fout dus denk ik zelf veroorzaakt heb met testen, op andere pc's werkt de USB functionaliteit van Xp mode direct na installatie.
Na even online gezocht te hebben kwam ik de volgende thread tegen:
Met onderstaande oplossing die ook voor mijn testpc werkte.
1. Voer apparaatbeheer in bij start > programma's en bestanden zoeken en start deze op.
2. Kies bovenin dit scherm voor Actie > Oudere hardware toevoegen
3. Kies in het nieuwe scherm achtereenvolgens voor Volgende > De hardware installeren die ik handmatig in een lijst selecteer (geavanceerd) > USB-Virtualisatie > USB Virtualization Connector Driver > Volgende > Volgende > Voltooien.
4. Start nu nogmaals Xp mode op en test het uit.
Typ de thread-id van de thread waarmee u wilt samenvoegen
Misbruik rapporteren, aanmelden of doorgaan zonder aanmelden
Bedankt.
|
|
|
|
U beschikt niet over een van de hiervoor vermelde accounts?