Van toepassing op:
AlexanderSommers
Had deze vraag 1
Vraag
AlexanderSommers vroeg op

Internetverbinding delen geeft fout: De afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd.

Hallo,

Ik heb geprobeerd om m'n laptop in te stellen als wi-fi hotspot, maar wanneer
ik mijn internetverbinding probeer te delen dan krijg ik een foutmelding. In het netwerk
centrum ga ik naar mijn draadloze verbinding, vervolgens naar eigenschappen, daarna
klik ik op de tab delen, en dan vink ik "andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken
via de internetverbinding van deze laptop" aan. Daar onder selecteer ik draadloze netwerkverbinding
en als ik op oke druk krijg ik de fout: De afhankelijksservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd.
Op het internet staat dat ik vervolgens naar help en ondersteuning moet gaan, maar omdat ik
een sony vaio laptop heb, krijg ik dan de sony vaio sui waar ik niks aan heb. Hoe verhelp ik dit probleem?

Alvast bedankt.
Dominique D.
Dit was nuttig 0
Antwoord
Dominique D. antwoordde op
Microsoft Forumbeheerder

Dag Alexander. Controleer of de service goed staat ingeschakeld:

- ga naar het startmenu en tik in het zoekvak: services.msc (en druk op ENTER)
- zoek naar het item "Internet Connection Sharing". Dubbelklik erop en kijk wat er bij "Opstarttype" staat.
- ga dan naar de tab "Afhankelijkheden". Hier moeten vier items in staan:
Base Filtering Engine
Network Connections
Remote Access Connection Manager
Windows Management instrumentation

- druk op Annuleren en controleer of deze vier services in de lijst staan en of het opstarttype niet op "Uitgeschakeld" staat.

­
Met vriendelijke groet,
­
Dominique
Microsoft Partner