Miriam85
Had deze vraag 4
Vraag
Miriam85 vroeg op
| 1351 weergaven

Velden toevoegen aan outlook e-mail

In word is het mogelijk om schermpjes te maken waarin je dan informatie in moet vullen (ask-field), die vervolgens in het document wordt geplaatst. Is dit ook mogelijk bij een outlook-sjabloon?

Dominique D.
Dit was nuttig 0
Antwoord
Dominique D. antwoordde op
Microsoft Forumbeheerder

Beantwoorden

Bij "Afdruk samenvoegen" kan je de geadresseerden kiezen. Daarin zit een optie om een lijst in te tikken. Deze word dan in het document zelf opgeslagen. Daarna hoeft het samenvoegen maar voltooid te worden om te verzenden naar die persoon.
Met vriendelijke groet,

Dominique D.
Microsoft Partner
­
Met vriendelijke groet,
­
Dominique
Microsoft Partner
G.J. Oomens
Dit was nuttig 0
G.J. Oomens antwoordde op

On Mon, 2 Aug 2010 15:09:09 +0000, Miriam85 wrote:

In word is het mogelijk om schermpjes te maken waarin je dan informatie in moet vullen (ask-field), die vervolgens in het document wordt geplaatst. Is dit ook mogelijk bij een outlook-sjabloon?

Zover ik het overzie, is dat niet mogelijk. Afdruk samenvoegen
wellicht?
http://www.howto-outlook.com/howto/mailmerge.htm

Gérard
Miriam85
Dit was nuttig 0
Miriam85 antwoordde op

Beantwoorden

Dat zou een optie zijn wanneer het meerdere e-mails betreft, maar ik wil periodiek een e-mail versturen, met standaard tekst, maar ook een paar variabele velden. Om zeker te weten dat ik alle variabele velden invul zou ik dan gebruik willen maken van velden.
Dominique D.
Dit was nuttig 0
Microsoft Forumbeheerder

Beantwoorden

Misschien is dit iets voor jouw: http://gregmaxey.mvps.org/Create_and_employ_a_UserForm.htm . Met dat artikel kan je een venster maken dat verschijnt als het document word geopend en waarin je dan velden kan invullen. Helaas is de pagina wel enkel in het Engels. Op volgende pagina staan nog een paar tips voor het gebruik van zo'n "UserForm": http://word.mvps.org/FAQs/Userforms/index.htm. Laat ons weten of dit je geholpen heeft.
Met vriendelijke groet,

Dominique D.
Microsoft Partner
­
Met vriendelijke groet,
­
Dominique
Microsoft Partner
Miriam85
Dit was nuttig 0
Miriam85 antwoordde op

Beantwoorden

Hallo Dominique,

Dit heb ik geprobeerd, maar ik kan niet vinden hoe ik de resultaten van het userform kan koppelen aan een outlook bericht. Kan je misschien aangeven hoe dat zou kunnen?

Roady [MVP]
Dit was nuttig 2
Roady [MVP] antwoordde op

Beantwoorden

Je kan het in principe gewoon in Word blijven doen en vervolgens de inhoud van het open document als email versturen. Deze optie is een tikkeltje verstopt in Word, maar eenvoudig toe te voegen en te gebruiken. Voor instructies zie;
Send Word document as email body

Robert Sparnaaij [MVP-Outlook]
Outlook guides and more: HowTo-Outlook.com
Outlook Quick Tips: MSOutlook.info
Robert Sparnaaij [MVP-Outlook]
http://www.howto-outlook.com
http://www.msoutlook.info
Miriam85
Dit was nuttig 0
Miriam85 antwoordde op

Beantwoorden

Hallo,

Ik heb het gevonden, maar heb nog een paar dingen waar ik tegenaan loop:

- hoe kan ik de ontvangers automatisch aan het word-sjabloon koppelen en een standaard onderwerp meegeven?

- kan ik het onderwerp afhankelijk maken van het invullen van een veld?

- hoe kan ik zorgen dat bij het openen van een word-template automatisch de velden worden bijgewerkt (of bij het verzenden?)

- hoe kan ik zorgen dat het schermpje automatisch wordt geopend waarmee je een bijlage kan toevoegen?

Dominique D.
Dit was nuttig 0
Microsoft Forumbeheerder

Beantwoorden

De ontvangers zullen vanuit een aparte lijst geladen moeten worden. Dat kan bijvoorbeeld een Excel bestand zijn met alle namen en adressen. Het onderwerp staat vast tijdens "Afdruk samenvoegen". Als je dat wil aanpassen, dan zal het samenvoegen via VBA moeten gebeuren. Daarvoor is dus programmeren nodig. Ook voor die laatste vraag is VBA nodig.

Met vriendelijke groet,

Dominique D.
Microsoft Partner
­
Met vriendelijke groet,
­
Dominique
Microsoft Partner
Miriam85
Dit was nuttig 0
Miriam85 antwoordde op

Beantwoorden

Hallo,

Ik heb maar één vaste ontvanger. Het zou makkelijk zijn wanneer ik die gewoon hard kan programmeren of toe kan voegen via een veld.

Dominique D.
Dit was nuttig 0
Antwoord
Microsoft Forumbeheerder

Beantwoorden

Bij "Afdruk samenvoegen" kan je de geadresseerden kiezen. Daarin zit een optie om een lijst in te tikken. Deze word dan in het document zelf opgeslagen. Daarna hoeft het samenvoegen maar voltooid te worden om te verzenden naar die persoon.
Met vriendelijke groet,

Dominique D.
Microsoft Partner
­
Met vriendelijke groet,
­
Dominique
Microsoft Partner
Miriam85
Dit was nuttig 0
Miriam85 antwoordde op

Beantwoorden

maar je kan dus niet zoals bij een outlook template de data van tevoren invoeren (en dus niet samen hoeven te voegen)

Dit gaat dan verder op de manier waarop Roady het heeft aangegeven.

Vorige Vorige Pagina van 2 Volgende Volgende