Manglende lyddriver (findes ikke i Enhedshåndtering)

Jeg har en ret gammel bærbar som der har været en del problemer med. Lang historie kort så skrev den en dag at der intet styresystem fandtes, jeg installerede Ubuntu, blev træt af Ubuntu, lavede clean swipe af HDD og installerede W10 igen.

Jeg endte som skrevet før med at lave et clean swipe af harddisken og geninstallere W10 gennem USB. Det virkede upåklageligt og der var ingen fejl igennem installationen og windows update kørte fint efter det hele var oppe at køre. Mit problem nu er så at jeg ingen lyd har på bærbaren.

Jeg har været inde i Enhedshåndtering for der var jeg ret sikker på at man kunne opdatere driveren, men det lader til at der slet ingen driver på nogen måde er at finde. Inde i Enhedshåndtering er der slet intet der hedder Enheder til lyd, video og spil som der plejer.

Jeg har derudover været inde på andre forums for at finde hjælp, men desværre har deres svar ikke kunne hjælpe mig.

 - Jeg har prøvet at installere en driverpack.

 - Jeg har prøvet at hente driveren direkte fra Asus' hjemmeside.

 - Jeg har inde under Enhedshåndtering været inde under "Tilføj ældre hardware", men også der melder den fejl.

Der er 2 jeg kan vælge imellem under "Realtek" en fra 2011 og en fra 2015.

Vælger jeg den fra 2011 melder den med det samme fejl.

Vælger jeg den fra 2015 begynder den at installere/overføre, men så stopper det hele med at fungere og man er tvunget til at lukke det ned.

Derefter kommer den frem under "Enheder til lyd, video og spil", men det ser sådan her ud. Jeg har prøvet at gøre det 3 gange og med samme resultat som man også kan se på dette billede:

Jeg går ud fra at den gule trekant betyder at driveren ikke er up to date, men når jeg prøver at opdatere den skriver den at den nyeste/bedste driver allerede er installeret. Klikker jeg på Egenskaber på en af de 3 Realteks ser det sådan her ud:

Jeg installerede Realtek via deres hjemmesiden, men efter genstarten er det installeret, men kun til at se under "Fjern programmer".

Når jeg kører Fejlfinding ser den problemet, og skriver at dette kan løses ved at installere driveren igen og det vil den gerne gøre for mig og jeg trykker "Anvend denne rettelse"

Efter at have trykket på "Anvend denne rettelse" skulle man jo tro at problemet ville være løst ved at den installerede driveren for mig, men det er desværre ikke tilfældet. Den vil have mig til at genstarte computeren, hvilket jeg gør, men så kan jeg så igen starte forfra og prøve mig frem til samme resultat igen med at driveren ikke kunne installeres.

Hej,

Hvor gammel er computeren?

Mange ældre computere kan ikke kører Windows 10, som f.eks i det tilfælde, at der ikke er lavet drivere mm. til den.

Hvis computeren er født med Windows 7 eller nyere, skulle dette virke... Hvis ældre end dette, så er der ikke rigtig så meget at gøre, da der simpelhent ikke er software lavet til denne "kombi".

Best,

Michael Morten Sonne
Denmark

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

Den er født med Windows 7 + Jeg har førhen haft Windows 10 på computeren. Opdaterede både til Win 8 (8.1) og Windows 10 lige da opdateringerne til dem kom ud.


Computeren er snart 4 år gammel så den har lidt år på bagen.

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

Hej,

Har du tjekket på computer producentens hjemmeside om der er drivere til Windows 10? :-)

Best,

Michael Morten Sonne
Denmark

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

Jeg har været alle drivere igennem jeg har kunne finde og intet har hjulpet, desværre..

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

Hej,

Hmm okay... Hvis der ikke er nogen til Windows 10, kan du desværre nok ikke få lyden til at virke...

De drivere til bærbare er noget for sig selv, da de er tilpasset til deres hardware..

Best,

Michael Morten Sonne
Denmark

Var dette svar nyttigt?

Vi er kede af, at dette ikke hjalp.

Godt! Tak for din feedback.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback – den hjælper os med at forbedre webstedet.

Hvor tilfreds er du med dette svar?

Tak for din feedback.

 
 

Spørgsmålsinfo


Senest opdateret januar 30, 2021 Visninger 391 Gælder for: